waar het echt om gaat
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 15 Mei 2008 11:11
Als ik ergen iets lees over hulp in de huishouding dan wordt daar vaak negatief over gesproken. Zoals het is werk dat niemand voor zijn plezier doet, zwaar, soms vies en vaak onder gewaardeert. Jammer want dit is kijken naar de oppervlakte. Ik ben zorgafhankelijk en mijn hulp zorgt ervoor dat mijn gezin kan draaien. Haar werk en inspanning maken het mogelijk dat mijn kinderen ook een "normaal"leven hebben. Een leuk gezin i.pv. een gestresste moeder omdat alles vervuild. Jullie zijn de ruggegraad van het leven van heel veel mensen. En de meeste hulpvragers zijn zich daar net zoals ik heel erg van bewust. Je hebt een beroep om trots op te zijn en dat mag je de hele wereld laten weten. Door steeds stil te blijven staan bij de minder aangename kanten van het werk klinkt het als of het zijn waarde verliest. Wij zijn bliij met jullie. Jolanda |
|
Geplaatst: donderdag 15 Mei 2008 17:59
Beste Jolanda, zo als jij het schrijft en ook keurig een bedankje schrijft..dat zijn de mensen waar je met plezier als hh gaat werken! als je het gevoel krijgt dat er een gezin/persoon is die het waardeert en die zo meer zelfstandigheid, meer vrijheid en sociale contacten kan opdoen! wat jij doet maakt de kracht om voor mensen te werken. het gevoel hebben dat het gewaardeerd wordt en gezien. dat is belangrijk als je in de zorg sfeer werkt. want niemand staat te springen om zijn eigen toilet te boenen of weer te stofzuigen.. het blijft toch komen en bij de hulpverlener thuis ligt nog eens evenveel stof en dergelijk! maar dat je mag beleven dat je gewaardeert wordt en dat je inzet de ander goed doet dat maakt alles goed. ik denk dat jou berichtje en waarschijnlijk jou persoonlijkheid een plek is om te werken waar je plezier aan kan beleven, wat je ook doet...waardering en wederzijds respect! |
|
Geplaatst: maandag 19 Mei 2008 10:39
Mijn berichtje was eigenlijk niet bedoelt als bedankje maar om aan te sporen tot een verandering in denken. Ik ben begonnen in de verpleging, daar haal je dagelijks mensen uit hun eigen ontlasting, nooit hebben mijn toenmalige collega's en ik dit als onaangenaam werk gezien. Het is belangrijk werk, het geeft mensen hun eigenwaarde terug en laat ze zich beter voelen. Mensen die huishoudelijkwerk doen zouden hier trots op moeten zijn en dit aan iedereen tonen. Steeds praten over de negatieve kanten van je werk maakt het werk dat je doet minder waard dan het is. Jolanda |
|
Geplaatst: maandag 19 Mei 2008 12:09
trots is ook terecht, maar laten we ook eerlijk wezen, ik ben zorgaanbieder en werk fulltime en eerlijk gezegd doe ik mijn werk liever dan mijn eigen wc schoonmaken, dweilen en eeuwige was. ik denk dat ik hier nodig voor moet aannemen. ik vraag dus ook hh voor mij thuis, en dan doe je dat omdat je veel werkt en hier dan geen zin meer in hebt... en veel mensen die mogelijk voor hh in de wmo zouden kunnen werken zien vn de buitenkant het verschil niet. als je voor mij zou werken is dat leuk en je verdient. maar voor een echte zorgvraag is het veel meer! en dat weten heel veel potentiele hh niet.... we moeten het verschil aantonen en de waarde die het voor wmo zorgvragers betekent veel postiever benadrukken. want als je het werk bij mij thuis, wat er precies zo uit ziet is van een andere waarde. voor mij persoonlijk is een hh niet minder waardevol of te min. maar voor mij is het een luxe een optie en terecht ervaar je dat anders. daar moeten we aan werken. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk