Tarief logeerhuis
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: woensdag 21 Mei 2008 18:26
Onze dochter gaat 1x per maand een weekend naar een logeerhuis. Dat is van vrijdagavond tot zondagmiddag. Hiervoor wordt een bedrag gevraagd van bijna € 500,- per weekend. Er zijn zo'n vijf deelnemers per groep. Er komt dus zo'n € 2.500 per weekend binnen. Een aantal ouders hebben geklaagd dat er niet elk weekend wat gedaan wordt met de kinderen. Reactie in de laatste nieuwsbrief? Geen geld voor.... ja, mits de ouders mee gaan betalen. Geen € 5,- maar € 7,50 zakgeld meegeven. Uit dezelfde nieuwsbrief valt op te maken dat niet iedere medewerker is gecertificeerd. Wat is jullie ervaring met zo'n instelling? |
|
Geplaatst: woensdag 21 Mei 2008 22:19
ik ben zorgaanbieder, maar het klinkt mij ook prijzig... je zou moeten vragen waar het geld zoal aan besteed worden en dan afwegen of het voor jou situatie relavant is dat het zo besteed wordt, en dan afwegen of je deze kwaliteit -prijs verhouding goed vindt. wat bedoel je met gecertificeerd personeel? dat ze een diploma hebben? |
|
Geplaatst: woensdag 21 Mei 2008 23:20
Hmm, post gedaan onder verkeerde account :) Die is van de stichting. Maar goed, ik heb het over een logeerhuis van een gerenommeerde stichting, dus ja, ik verwacht dan gediplomeerd personeel. Overigens dank voor de snelle response. Henk |
|
Geplaatst: donderdag 22 Mei 2008 16:04
grof gezegd: een pgb bedrijf moet niets.... maar mag!!! dus alles zelf nakijken. wat zegt jou kennis en gevoel over dit bedrijf of over een ander bedrijf. een pgb bedrijf mits die geen verpleegkundige handelingen verricht zo proffesioneel en kundig en betrokken als zei zelf goed achten. als ze aan alle eisen hadden voldaan dan kun je beter een erkend in natura bedrijf worden. dit zegt niets over de inzet, creativiteit en kwaliteit van het bedrijf. maar vind jij het een must dat ze een opleiding hebben gedaan zou je daar naar kunnen informeren en afwegen. spw diploma geeft een opzet van interesse en willen leren van vaardigheden maar heeft soms nog weinig tot niets inhoudelijk betreft logeeropvang. |
|
Geplaatst: woensdag 24 September 2008 08:38
hallo ik organiseer ook logeer weekenden maar bom vol met activiteiten in de regio hier vraag ik dan tussen de 450 en 850 euro waar bazeer ik dit welke zorg word er gevraagd is iemand 1 op 1 nodig vraag ik 850 euro daar krijgen ze voor een bom vol activiteiten progamma iemand die hun 24 uur voor ze klaar staat als ik iemand 1 begeleider met 2 kinderen per persoon vraag ik 525 vaste klanten kunnen korting krijgen maar 1 keer in de zoveel tijd organiseer ik ook voor mensen met pdd-nos en adhd iets met veel actieve activiteiten hier vraag 650 euro voor waar ik niet veel van over hou ik doe dit in een luxe huisje in drenthe de kosten van zo huisje licht tussende 400 en 800 euro licht er aan welk seizoen ze komen maar ik ben bezig met een vast contract met het vakantie park je moet met zoveel dingen rekening houden 3 keer in de maand komen bij mensen met met een geestelijke beperking wij zijn met een grote groep begeleiders dr is nooit te kort ik heb impressiepe teveel mensen maar dr is vraag naar dus wat moet je de groep begeleiders uitbreiden zodat ik geen te kort krijg als er 6 mensen zijn die 1 op 1 nodig zijn kan k dit altijd bieden en dit geld niet voor alle logeer weekenden die in drenthe georganiseerd word |
|
Geplaatst: donderdag 25 September 2008 12:14
Voor iemand van 19 jaar neemt U m.i. wel erg veel hooi op Uw vork! |
|
Taco |
Geplaatst: donderdag 25 September 2008 14:41
En dat terwijl je je nog niet eens fatsoenlijk uit kan drukken... |
Geplaatst: vrijdag 26 September 2008 17:37
ik zou eerst een cursus nederlands doen! |
|
Prinshuizen beschermd wonen leeftijd 18+ gemeente Hardenberg |
Geplaatst: vrijdag 26 September 2008 18:38
Hallo, voor dat bedrag wat in de eerste instantie veel lijkt mag je wel verwachten dat er voldoende (geschoold) personeel is die de begeleiding biedt en daarnaast moeten de activiteiten etc voor de kosten van de opvang zijn vind ik ,daarvoor betaal je ook een hoog bedrag. Daarnaast is het wel van belang dat bij iedere opvang weer andere prioriteiten worden gesteld,gediplomeerd en ervaren personeel en kleine groepjes met voldoende personeel. Voor dat bedrag is het wel normaal om in een kleine groepje van bv 4 kinderen/2 leiding te zitten en bomvol activiteiten is niet waar je mee aan moet komen want waar heb je het over he? Kinderen met stoornis en problematiek die je veel wilt bieden waardoor er teveel prikkels komen en ze (over) vermoeid naar huis gaan of waar de nodige structuur en voorbespreken,duidelijkheid geboden word in een dagschema met structuur en mensen die weten hoe ze hier mee om moeten gaan en ook waarin individuele aandacht zeer belangrijk is,dus om dan alsnog bij te moeten betalen? Moet niet nodig zijn,echt niet. Je kan ook verder zoeken naar andere opvang waar wel activiteiten geboden worden zonder bijkomende kosten voor de ouders toch? gr J.Prins ( www.xxxxxxx.nl)(edited by moderator) Alleen om een indruk te krijgen hoe het ook evt kan bv |
Carel |
Geplaatst: woensdag 08 Oktober 2008 01:49
Hallo, ook ik heb persoonlijk ervaring met een zeer bekende logeer en activiteiten aanbieder. Ten eerste waren de tarieven schrikbarend hoog. Inderdaad 4 tot 5 kids op 1 begeleider. De begeleider m/v had echter voor een vol weekend maar 70 euro te besteden, dit moest dan toereikend zijn voor voedsel en activiteiten. De begeleider ontving zelf 100 euro salaris voor het complete weekend. Zelf betaalden wij voor 1 kind opvang dus 500 euro. Schandalig vind ik dit. Het huisje wordt al door 1,5 kind betaald, waar blijft het overige geld. Sowieso heb ik het idee dat er voor dit soort weekenden veel te veel wordt betaald. Moesten ook nog zelf een dekbed en beddengoed meenemen. Wij zijn er zelf van genezen. Vaak hadden we personeelswisselingen en het programma verliep ieder weekend haast gelijk, dus geen enkele uitdaging meer. Maar om een weekend gelijk "bomvol" activiteiten te gooien is ook nooit goed. Gewoon een middenweg, ook rustmomenten inbouwen. En iemand van 19 jaar vind ik zelf nogal jong om zo'n verantwoording te dragen. |
Geplaatst: woensdag 08 Oktober 2008 08:23
Hallo nogmaals,de opvang die ik ken zit ook rond de 500 euro maar wat mag je verwachten? 4 kinderen met 2 gediplomeerde leiding die al enige jaren ervaringen heeft.je kan niet rekenen dat het huisje zoveel kost en dan blijft er dit over etc,dit verschilt en er zitten natuurlijk veel meer kosten achter.Voorbeeld: 5oo euro weekend(stichting),gediplomeerd personeel,geen extra kosten bij betalen,duidelijkheid en structuur bieden en verwachten! dat dit normaal is,en daarnaast leuke activiteiten op het park maar ook buiten het park,musea,zwemmen,pretpark dit afwisselen met structuur,rustmoment,en werken met picto(jonge kinderen) en timetimerklok etc etc.Wissel van personeel kan je niet voorkomen maar wel beperken! Personeel is gewoon in loondienst en word getaald per uur het gehele weekend door.Minimaal SPW4 en SPH gediplomeerd personeel die veel verantwoordelijk hebben en als ouder moet dit goed voelen! Ook moet je als ouder 'zo binnen kunnen vallen' bij wijze van spreken om op elk moment vd dag te zien dat alles goed gaat en er geboden word wat er gezegt word,want daar zit het hem vaak in,er word veel belooft maar in de praktijk........ Als ouder ben je verplicht om ook verantwoordelijke zorg in te kopen en daar moet je waar voor je geld krijgen en anders om de tafel met ouders/begeleiding,jou kind gaat er heen en ze gaan er niet zo maar heen anders had je geen indicatie! www.xxxxxx.nl (edited by moderator) heeft een voorbeeld en zo zijn er nog veel meer maar blijf zoeken en vooral vragen hoe het word geregelt,wat doen ze bij slecht weer,wat bij drukte id groep,wat bij flipbui van een kind en angst en zo kan je nog ff door gaan........gewoon vragen totdat het goed voelt en tja 19 jr is erg jong voor dit geheel maar aan de ander kan,ze moeten het ook leren maar dan zou ik niet gelijk zo hard van stapel lopen maar ook daar kiezen de ouders zefl voor toch? Het gaat vooral vind ik dat ze weten war ze mee te maken hebben,de stoornissen kennen en weten wat het inhoudt en er mee moet omgaan,op reageren dus ouder: vraag hoe ze gaan doen als jou kind bepaald gedrag vertoont,zodat je weet dat ze dit goed aanpakken!!!! Dat vind ik veel belangrijker dan al die leuke activiteiten waar reclame mee word gemaakt! gr J.Prins |
Geplaatst: woensdag 08 Oktober 2008 12:10
Helemaal mee eens. Als kinderen in het weekend geheel worden opgedraaid, ook al vinden ze het leuk, ben je als ouders de hele week bezig om ze weer in het gareel te krijgen. De meerwaarde voor ouders is dan nul. De bedoeling is toch ook, dat ouders periodiek ontlast worden? |
|
Geplaatst: maandag 20 Oktober 2008 16:01
Als ik heel eerlijk mag zijn laat ik mijn kind niet bij een jonge dame van 19 die misschien erg enthousiast is maar moeite heeft met schrijven en/of lezen danwel zelf GEEN hulp vraagt qua corrigeren van fouten hierin.. Ook ik vind de weekeind-opvang mega duur zeker met het schijntje PGB dat ik heb (klasse 1).. Laat staan het eigen vervoer naar de best ver gelegen plaatsen waar je kind dan heen kan.. Nee..ik spaar dan toch liever door voor een vakantie MET onze kanjer erbij.. |
|
(verwijderd) |
Geplaatst: maandag 20 Oktober 2008 23:15
Hallo Mensen Ook wij bieden zorg aan kinderen met autisme en of aanverwante stoornissen. Dit doen wij op onze zorgboerderij waar wij werken met gediplomeerd personeel die vele jaren kennis en ervaring hebben met deze doelgroep. het zijn dus allemaal wat oudere personeels leden maar die wel overwicht op de groepen hebben. daarnaast hebben wij het kwaliteits certificaat van zorgboerderijen. Wij hebben een volledig gebouw met alle voorzieningen en eisen voor deze kinderen. en bij ons staat regelmaat duidelijkheid en structuur voor op en daarnaast een zinvolle vrijetijds besteding. zelf heb ik 2 kinderen met autisme en weet dus uit ervaring waar ik overpraat. Onze kinderen worden niet van hot naar her getrokken maar doen activiteiten op de boerderij met daar tussen de belangrijke rustmomenten zodat ze als ze thuis komen wel moe zijn maar gezonde moeheid is niet erg. maar geen overvolle programma,s met van alles en nog wat, want wat wij niet niet willen is dat kinderen helemaal uit hun doen zijn en dit thuis gaan afreageren al kan je dit niet altijd helemaal voorkomen want sommige kinderen gedragen zich elders anders dan thuis. Onze tarieven zijn zoals ik elders op dit forum lees dan wel erg laag.€350,00 voor een volledig weekend van vrijdagavond 19.00 uur tot zondagmiddag 17.00uur en dan is er altijd iemand die s'nachts bij de kinderen is.en overdag staan er mimimaal 3 leidingen op de groep, dit wel afhankelijk van de leeftijd want op de oudere groepen staan er minimaal 4. Ook ik kan zelf de tarieven aanpassen maar vind wel dat je reeel moet zijn en dat het niet ten koste van deze kinderen die vast meer zorg nodig hebben dan een dag, middag of een weekend op een boerderij of wat dan ook moet gaan. Maar ja soms is het ook gewoon een keuze die ouders gelukkig zelf nog kunnen maken. een ieder zal het naar zijn eigen inzicht doen en hopelijk met de beste intensies voor de doelgroep waaraan ze opvang bieden. Maar er zijn zeker veel verschillen, dus mijn advies is kijk en vraag en wat vooral denk ik belangrijk is heb er een goed gevoel bij, want als je dat als ouder niet hebt is het geen ontspannen weekend voor je zelf en dat is naar mijn idee de bedoeling . Groet, Henriet van Lenthe |
Geplaatst: donderdag 23 Oktober 2008 16:50
Hallo,ja dat klopt en het verschil zit hem ook in denk dat je bv wel meer personeel kunt inzetten maar dus ook meer kinderen tegelijk opvangt en waar ik over praat komen geen kinderen bij,4 kinderen/2 leiding en dat is de totale groep dus ook daar zit verschil in. Het ene kind is het andere niet,je kan mischien prima je draai vinden in een grote groep of meer in dezelfde ruimte of verschillende leeftijden bij elkaar en sommigen kunnen dat echt niet en moeten max een groepsgrote hebben van 4 en er moeten dubbel personeel op staan zodat er altijd 1op1 begeleiding kan worden geboden en de 1 werkt wel met picto's,timerklok,ass training aanpak en de anders doet wat haar/zijn gevoel zegt en op gevoel etc etc en zo moet je zoeken wat goed bij jou kind past en doorvragen! En vraag een proefperiode aan als je twijfelt.Als je klasse 1 ktv ontvangt is dat dus 96 euro per week dus 4 keer samen kan je èèn keer per maand een weekend uit logeren ! Het is ook wat je zoekt,alleen lekker logeren en je vermaken? Of is het veel zwaarder en word er 1op1 ingezet en heeft een kind een prof aanpak nodig met de nodige kennis van de achtergrond van spychiatrische stoornissen/gedragsproblemen? Die ken ik vooral en die kinderen komen vaak van een grote opvangsgroep of zorgboerderij en lopen daar vast en worden agressief en onhandelbaar.......maar met 1op1 mogelijk in een kleine gestructureerde groep met gediplomeerd personeel kunnen ze wel komen logerne met de nodige plan van aanpak! Dan is een bedrag van 500 euro voor die speciale begeleiding niet duur. In de ZIN overheidslogeeropvangs zitten de bedragen dan echt nog veel hoger of gelijk en dan krijg je soms wel en ook soms echt niet de zorg en de nodige begeleiding wat je kind wel nodig heeft! Ik ben vele opvangs en zorgboerderijen afgeweest en daar zitten vaak de mensen op die echt liefde voor het vak hebben en kinderen een plekje gunnen,super mooi maar niet alle kinderen kunnen dit aan en hebben wel heel veel structuur en duidelijkheid en de juiste aanpak nodig en dan moet je verder zoeken.Mijn ervaring is ook dat de meeste opvang gericht is op de 'makkelijke'kinderen die wel kunnen meedraaien en meehelpen en dat de moeilijke kinderen daar snel buiten vallen en dit niet aankunnen waardoor je angst ziet omslaan in agressie buien. Gelukkig is dit verschillend maar wees zelf zeer kritisch en vraag goed door en kom toch gewoon eens ff een vergeten jas brengen he? Ik vind het wel erg spijtig dat er veel te weinig controle is en dat veel te weinig ouders goed doorvragen,het is je eigen kostbare geschenk wat je zo even uit handen geeft,dus behandel het ook als het allerkostbaarste dat je hebt! Vragen horen erbij en wat ze zeggen moeten ze doen en wat ze doen moeten ze zeggen!!!! Dus ga ook na dat dit echt zo is! Ik hoop wel dat er door de aankomende veranderingen er niet teveel zal wijzigen voor deze kinderen die het echt hard nodig hebben en ok vooral de ouders petje af want het is echt zwaar en dan is een weekendje vrij geen luxe maar pure noodzaak, gr J.Kampman |
Geplaatst: zaterdag 25 Oktober 2008 09:41
Hoi Henriet, is dat toevallig bij ons in Spannum*? je post doet me daar sterk aan denken... groet van chrisje in de blauwe woonwagen daar*! |
|
(verwijderd) |
Geplaatst: maandag 03 November 2008 19:26
Hallo Truus Nee wij zitten niet in spannum, maar in Daarle [ov] Groet, Henriet |
(verwijderd) |
Geplaatst: maandag 03 November 2008 19:39
Hallo Kampman Even een korte reactie van mijn kant, ik kan inderdaad meer personeel inzetten, maar de groepen worden echt niet groter. En ook wij krijgen kinderen die veel op de wachtlijst staan voor crisis en 24 uurs opvang of gelukkig weer terug naar huis kunnen geplaatst worden met de nodige hulp. Ook wij geven dus naast onze kinderen die wel in de "groep "kunnen funtioneren 1 op 1 begeleiding. Maar goed dat allemaal terzijde wat ik bedoel is meer dat ik mee wil geven dat ouders toch a.u.b. goed kijken en inderdaad doorvragen naar hun wens en mogelijkheden en of de beteffende opvang geschikt is voor hun kind omdat je anders voor heel veel teleurstelling kunt komen te staan. Gelukkig hebben ouders nog keus waar ze hun kind naar toe willen brengen en hun eigen gevoel is dus wel degelijk van belang. Groet, Henriet |
Foveo |
Geplaatst: maandag 03 November 2008 20:27
Even rekenen met elkaar: Weet je hoeveel medewerkers er lopen en wat die aan salaris opslurpen? Een begeleider bij een zorgaanbieder (een gevestigde stichting etc) kost de werkgever per uur ongeveer 20 euro. Op een weekend heb je dan nog niet meegerekend: - de ORT en de nachdiensten Tel maar op: twee dagen = 48 uren x 20 euro = minimaal 960 euro aan begeleiderskosten. Jammer maar de norm 1:4 gaat niet werken en er zal dus MEER personeel in moeten in zo'n weekend. Bij mijn vorige werkgever stonden 2 gediplomeerden op een groep van 5 kinderen. Verdubbel dus de uitgaven aan loon gerust.... Waar je ook naar moet kijken is wat de kosten van een lokatie zijn. Wij hebben een aantal zorgboerderijen en die staan wel voor minimaal 800.000 aan hypotheek PER STUK in de boeken. Dat moet ook betaald worden lijkt mij? Of ga kijken naar een huurwoning: € 800,- per maand minimaal omdat er ook nog aanpaskosten overheen komen (inluisterapparaten, veiligheidsmiddelen). Het lijkt duur maar per saldo valt het voor gevestigde zorg nog wel mee, ik kom ze ook tegen van 800 euro per weekend namelijk. Wat ik wel wil meegeven: onderhandel als ouders eens meer over wat je wilt betalen! Je krijgt namelijk maar 140 euro per etmaal maar geeft wel 250 per etmaal uit. |
Geplaatst: zaterdag 08 November 2008 18:16
hallo,ik lees zojuist de bedragen en sommige mensen vragen inderdaad erg veel geld, en doen daar weinig voor. Daar hebbenn ze allemaal een andere reden voor; de meeste hebben de mening dat zij toch maar het geld ervoor krijgen, en dat instellingen ook zoveel of nog meer vragen. Daar zitten ze ook met 6-8 personen op een groep met 2 leidinggevende, die nu niet altijd even goed met hun vak bezig zijn.( dit is onze eigen ervaring) Daarom hebben mijn man en ik samen een eigen logeeropvang op de rails gezet voor 100 euro per nacht, heel duidelijk allemaal, geen extra gedoe met extra kosten links of rechtsom, want vele denken er achteraf nog eens extra ondersteunende begeleiding of dergelijke bovenop te mogen berekenen. Via mond op mondreclame en stichting MEE beginnen we onze goeie naam waar te mogen maken, We vinden het ook van uiterst belang dat ouders en kind het erg prettig bij ons vinden, en dat juist deze kinderen niet overvraagt worden. Dus wat U ook doe en wat U ook moet betalen; zoek de juiste evenwicht tussen prijs en wensen van Uw kind!!! Zo blijft het een prettige ervaring van ouder/kind en uiteindelijk zorgverlener. |
|
Anne |
Geplaatst: zaterdag 08 November 2008 19:24
Foveo, geen idee hoe u erbij komt dat het PGB bedrag voor logeeropvang (of tijdelijk verblijf) 140 euro per etmaal zou zijn? In werkelijkheid is het bedrag namelijk 96 euro per etmaal! Dat is ook de reden waarom de bedragen die er per weekend gerekend worden door vele aanbieders van logeeropvang, voor ouders van kinderen met een beperkte PGB indicatie vaak niet op te brengen is. mijn zoon heeft een indicatie van 1 etmaal per week dat is dus 4,5*96,00= 432,00 per maand. Hij gaat 1x per maand een weekend (= dus 2 etmalen per maand) naar een logeeropvang die 495,00 kost voor dat weekend. Ik moet daar dus per maand 63,00 euro zelf op toeleggen. Waarbij hij dus met een indicatie van 4,5 etmaal maar 2 etmalen daadwerkelijk gaat logeren. Krom toch? En uiteraard begrijp ik dat er voor aanbieders van logeeropvang ook veel kosten aan verbonden zijn en zij het voor veel lagere bedragen gewoon niet kunnen bieden (ben zelf ook bezig geweest met het opzetten van logeeropvang namelijk!). Maar ergens moet er toch een gulden (of in dit geval misschien euro) middenweg te vinden zijn? |
Geplaatst: vrijdag 14 November 2008 10:10
Hallo zonne 4 Ik lees dat je zelf nog een eigen bijdrage moet betalen voor het logeerweekend. Wat mij bekend is is dat je bij je aanvraag aan kunt geven wat je kwijt bent aan logeeropvang en dit kunt onderbouwen met een nota als ze je niet zouden geloven. Op die manier krijg je 100 % uitgekeerd. De weekendopvang waar mijn zoontje 1x per 4 weken naar toe gaat kost 450,- en ik krijg dus 12 x 450 euro uitgekeerd voor 'verblijf tijdelijk.' Op die manier hoef ik zelf dus niets bij te betalen. Er is ook nog een mogelijkheid om in de vakanties extra te komen en ook daarvoor kun je weer extra budget aanvragen als je aan kunt tonen wat het precies kost. Dat kan pas wanneer je weer een nieuwe schikking aan moet vragen. Ik weet niet of je nog voor andere dingen pgb krijgt (activerende begeleding/ondersteunende begeleiding) anders zou je daar iets van uit kunnen betalen voor de weekenden. Officieel mag dat niet maar als je aan kunt tonen dat je tekort komt dan mag het denk ik wel het is immers niet de bedoeling van pgb dat je zelf bij moet leggen. ( we hebben tenslotte al extra kosten genoeg voor kinderen met een beperking als ik uit eigen ervaring spreek) Om dit te controleren zou je ook kunnen bellen met pgb zelf. Ik hoop dat je hier iets mee kunt, succes! Groetjes, Eef |
|
Foveo |
Geplaatst: woensdag 17 December 2008 00:19
Je mag mij wel een bericht sturen via mij profiel voor een format plan op |
Grietje |
Geplaatst: vrijdag 13 Februari 2009 15:50
als je kind gaat logeren dan betaal je ook de dagdelen die je kind daar aanwezig is, daar krijg je ook pgb voor. dat is ondersteuning in dagdelen. daarvan betaal je dan dus de overige kosten, dan hoef je zelf niets bij te leggen, want dat is niet de bedoeling van een pgb. grietje |
Rianne |
Geplaatst: donderdag 12 Mei 2011 18:16
Inderdaad prijzig voor logeren. Zelf bied ik met ACEBA in Steenwijk ook logeren aan. Dit op kleine schaal. - meer aandacht voor het individuele kind maximaal 4 kinderen per weekend. Tot nu toe is de max nog steeds 2 kinderen. - meedraaien in het dagelijkse gezinsleven( een uitje mag bijzonder zijn en blijven) Door de inkomensbelasting blijft er niet altijd veel over, maar ik doe het dan ook om een ander te helpen en omdat het mezelf ook veel plezier op levert. Succes met het vinden van passende opvang. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk