1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Gastouder

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: donderdag 05 Juni 2008 00:08
Hallo allemaal,

Weet iemand of je ook kan freelancer als kinderleidster ik heb namelijk spw gedaan en zou hier wel wat van willen weten.
Als ik naar zou een gastouder bureau site gaat dan staat daar 6 euro per uur per kind ik vind dit raar want daaar hou ik tcoh niks netto van over.
Doet iemand dit werk of weet iemand er meer over heb je dan wat tips voor mij.
Alvast bedankt
Gea Geplaatst: woensdag 18 Juni 2008 18:13
Hallo, Ik ben gastouder maar omdat ik veel kinderen heb ben ik zelfstandig gastouder geworden Mijn uur prijs is 4,50 Ik draag verder geen lasten af en heb geen pensioen opbouw maar ook geen vakantie geld ook als ik niet werk heb ik geen inkomen .Doordat ik veel onkosten heb en starters aftrek hou ik nog vrij veel over. Ik heb wel kinderen met een pgb maar dit loopt op arbeidcontracten op mijn naam maar niet op mijn bedrijfsnaam voor deze kinderen heb ik 10,00 per uur. Ik mag omdat ik innovatieve status heb mag ik 6 kinderen per dag deel hebben.
Geplaatst: woensdag 18 Juni 2008 22:14
als gastouder of op een andere manier je werk doen, moet in redelijkheid zijn.
met pgb werk je ook vaak zo dat ik bijvoorbeeld 4 kinderen tegelijk op 1 begeleider moet hebben om een salaris te betalen en volgens mij is dat als gast ouder ook zo. Je mag natuurlijk minder kinderen per uur. maar wil je een salaris er aan over houden moet je dat met meer kinderen tegelijk organiseren. een juf heeft 30 kinderen per uur, een sportleraar heeft 20 per uur en 4 kinderen tegelijk zou wenselijk zijn als uitgangspunt voor een normaal salaris na aftrek van belasting en onkosten..
Lucia Geplaatst: zondag 20 Juli 2008 17:25
Je kunt werken als 'leidster aan huis', (gastouder) in loondienst bij het gezin. Je werkt dan bij het gezin. Het gastouderbureau kan de salarisadministratie laten verzorgen. Dat doe ik nu al meer dan een jaar. Als je dit wilt/kunt zou het ook als freelancer kunnen, werken in een gezin. Je mag je eigen uurtarief bepalen. Ik weet eigenlijk niet, of je met kinderen met een beperking kunt werken op deze manier, via een gastouderbureau. Het is wel zo, dat de subsidies (toeslagen) voor gastouderopvang gaan veranderen. Gastouders die kinderen in hun eigen woning opvangen, mogen nog maar 2,50 per per oppaskind per uur vragen, als het doorgaat. Dit waarschijnlijk per 2010. Zie www.boink.nl en www.bravo-gastouders.nl.
Geplaatst: zondag 20 Juli 2008 20:22
je kan niet een inkomen vergelijken. de tarieven stijgen explosief als het een bedrijf wordt met alle verzekeringen en regels van dien. en elk regeltje en wetje brengt mega hoge kosten mee.. wij leveren nu niet meer ondersteunde begeleiding maar als stichting met personeel vroegen we 30 euro en daar hielden we na betaling van de onkosten en het salaris van de betrokken zorgaanbieder NIETS van over.. het is inzicht, kennis betrokkenheid en wat je allemaal moet regelen om dit werk te doen...
Geplaatst: maandag 21 Juli 2008 13:10
"Gastouders die kinderen in hun eigen woning opvangen, mogen nog maar 2,50 per per oppaskind per uur vragen, als het doorgaat"

Ik denk, dat het hier gaat om het maximaal subsidiabele bedrag.
2.50 is minder dan minimum loon. Wanneer het om opvang buiten de familie gaat moet je volgens mij minimum loon betalen.
Geplaatst: maandag 21 Juli 2008 14:59
net als veel andere bedrijven, kun je niet bestaan van de zorg/oppas werk van 1 kind. bij ons als zorg aanbieders moeten we ook 4 kinderen hebben om dan alle onkosten en salaris van 1 persoon te dekken. en dat lijkt me ook logisch als je thuis werkt. je zal toch voor een salaris minstens elk uur 4 kinderen tegelijk moeten hebben. als er voor elk kind een normaal loon bestond kan de ouder net zo goed niet werken, dit lost niets op!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.