uurloon bepalen?
Auteur | Bericht |
---|---|
Karin |
Geplaatst: woensdag 25 Juni 2008 11:56
Dag allen, Zoals het onderwerp al zegt heb ik moeite met het bepalen van mijn uurloon.... Momenteel zit ik rond de 20 euro per uur inclusief vakantiegeld (7 of 8%) Maar nu kwam ik er achter dat ik een arbeidsongeschiktheidsverzekering moet afsluiten voor het geval dat ik zie wordt... Rond de €150,-, schatting. Echter blijft er dan weinig van mijn uurloon af. Ik vind het een vervelende zaak, immers betaal je ook €45,- per uur voor een stucadoor die geen opleiding heeft en ik heb 7 jaar werkervaring en HBO geschoold... Wie kan of wil hier iets over zeggen? Karin |
Geplaatst: woensdag 25 Juni 2008 12:40
Beste Karin, Ik begrijp waar je vandaan komt en in een ideale wereld zou het zo moeten werken. Helaas is iemand die zorg nodig heeft niet volledig vrij in het bepalen van zijn uitgaven. Voor bijna alles hebben mensen met een chronische ziekte en of handicap een eigen bijdrage. Voor het berekenen van die bijdrage wordt gekeken naar het bruto inkomen hierbij wordt geen rekening gehouden met medische kosten en al eerder betaalde eigen bijdragen. Dat kan betekenen dat iemand met een boven modaal inkomen onder bijstandsnivo kan eindigen. Meer dan triest en oneerlijk. De vergoeding die je als gebruiker voor een pgb krijgt is niet voldoende voor een fatsoenlijk salaris. Ik ben het helemaal met je eens je verdient minder dan andere vrije beroepen en je meer verantwoordelijkheid hebt. Gelukkig zijn er nog mensen die in de zorg willen werken om anderen te helpen en dit is voor mij meer waardevol en maakt jullie als mens groter dan die gene die alleen maar naar geld kijken. Zakelijk, misschien is het goedkoper om je niet te verzekeren meer een spaarvorm te zoeken die fiscaal aantrekkelijk is. Jolanda |
|
Geplaatst: woensdag 25 Juni 2008 20:11
je zou bijna kunnen zeggen dat opleiding het minst interessant is aan je bepaling van je salaris...het gaat er om dat jij je werk kan doen op een voor jou boeiende manier en dat er markt voor is dat jij op een bepaalde manier een zorg dienst aanbied! kijk maar naar het verschil in winkels: een aldi heeft alles wat je nodig hebt maar de rijen voor de kassa,s zijn lang, er worden maar 2 of 3 kassa,s gedraaid, ze stallen hun waar niet mooi uit, ze doen het bijvullen als jij daar als klant ook bent en je krijgt geen koffie of spaarpunten, een AH doet dit allemaal wel.. het zijn beide winkels en beide voldoen aan en behoefte, jij als klant bepaalt welke je kiest! zo is ook jou zorg aanbod. je bied zorg, dit kan uitgebreid met veel service zijn of karig en net voldoende. (geen telefoondiensten, kantoor, je hebt geen reiskosten, geen administratief medewerker, mobiel, werkmateriaal, drukwerk, extra verzekeringen enz.) van je inkomsten moet jou al dan niet kantoor betaald worden, je auto moet het hele jaar gekeurd rijden, goed kunnen eten, vrije tijdsbesteding kunnen betalen en een warm bed om uitgerust op je werk te kunnen komen en een gewenste vakantie kunnen betalen. dan heb je een bepaalde kostprijs. je onkosten dekkend, je levensbehoefte betaald en gespaard. en dan krijg je net als de AH of de aldi een zeer diverse prijsstelling. dat wat je in redelijk per uur kwijt bent. dus ook een verzekering! |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk