1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Raakt de zorg zijn BTW vrijstelling kwijt?

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 13 Juli 2008 11:07
Beste collega's. Ik houd een blog bij over alle zaken aangaande de thuiszorg en ik ben vandaag op dit artikel gestuit;
http://www.zorgmarkt.net/?m=news&f=detail&id=5027
De Europese Commissie vindt onze vrijstelling voor BTW in (onder andere) de zorg niet eerlijk. Ik heb hier verder niets over gelezen via andere media, maar verontrustend is dit toch wel denk ik. 19% extra zorgkosten waar al zoveel mogelijk voor zo min mogelijk moet. Ik moet er niet aan denken.
Geplaatst: dinsdag 15 Juli 2008 15:29
ik heb geen idee of het waar is, maar als het zo is, moet hier met de tarieven die de zorgvragers krijgen dan ook vanuit de overheid mee gerekend worden, lijkt me wel zo logisch/eerlijk ! maar btw betalen heeft voor en tegens: btw betalen betekent ook btw terug ontvangen, er zijn bedrijven die bijna bestaan van dit voordeel.... en zoals bij de kappers bijvoorbeeld toen hier de btw omhoog gingen, vonden ze het niet meer dan logisch om ook de tarieven omlaag te doen, maar toen laatst de btw tarieven omlaag gingen voor kappers, merkte je dat verschik nou weer niet, leuk he?

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.