Is mijn uurtarief te laag?
Auteur | Bericht |
---|---|
Willeke |
Geplaatst: woensdag 16 Juli 2008 17:51
Hallo allemaal, ik heb vandaag een gesprek gehad met een moeder met een kindje van 7 met PDD-NOS. hij gaat waarschijnlijk 2 keer 3 uur komen en 1 keer 7 uur. ik breng m dan thuis, in hetzelfde dorp en leg m op bed. hij is dus die uren wel gewoon bij mij thuis. ik wil veel dingen met m gaan doen zoals knutselen, spelletjes en koken. daarnaast ga ik aandacht geven aan zn taalprobleem. ik heb diploma SPH, ben 28 jaar. nu ben ik overeen gekomen om de uren dat er meer kindjes zijn (ben ook gastouder van 2 kindjes) ze 10 euro te laten betalen en als hij alleen is 12,50 euro. nu weet ik dat hier op het forum uurtarieven besproken worden van 20 euro per uur en meer. dat snap ik niet zo goed. vraag ik te weinig dan? het maakt me ook niet zo heel veel uit. ik vind het belangrijk dat mijn zoontje gewoon thuis kan blijven bij zn mama, dat is al heel veel waard. maar ik vroeg het me gewoon af, iemand die ongeveer hetzelfde doet als mij en hoeveel die dan krijgt. nou ik hoor graag wat jullie hierover denken!! groetjes Willeke |
Geplaatst: woensdag 16 Juli 2008 19:30
Het tarief hangt ook van de kinderen af. Met name hoeveel deskundigheid is er nodig om kinderen met deze handicap op te vangen. 3 kinderen met een handicap en Uw eigen kind lijkt mij een moeilijke combinatie. Dus of het nu een goed idee is om 3 kinderen met een handicap tegelijk op te vangen? Daarbij: voor gewone kinderen is continuiteit en voorspelbarheid van belang; voor kinderen met een handicap in het autistische spectrum geldt dat nog meer. Het is ook van belang om met Uw aanpak aan te sluiten op wat kinderen thuis gewend zijn, hetgeen resulteert in 3 verschillende aanpakken in Uw thuissituatie plus wat U met Uw eigen kind gewend bent. Mijn advies is dus: 1 kind tegelijk, zodat U de mogelijkheid heeft dit kind individueel te begeleiden, te stimuleren en in de gaten te houden. Een tarief van €12.50 is te verdedigen. Ik denk dan wel aan netto en dat is ongeveer €17.50 bruto. Denk er ook aan om de reistijd als werktijd te berekenen. ( Ik heb vorige week nog in Wissenkerke op de belbus staan te wachten) Verder denk ik, dat U ook standaard de dag met moeder doorneemt en dat kost ook tijd en dan nog naar huis....... |
|
Willeke |
Geplaatst: woensdag 16 Juli 2008 20:21
Nee hoor! de andere kinderen zijn gezonde 'gewone' kinderen! ze kunnen goed zelf spelen en samen spelen. nee lijkt mij veel te zwaar om 3 'speciale' kinderen tegelijk op te vangen met mn eigen zoontje erbij! de andere kinderen gaan om 5 uur weg en 2 dagen komt hij pas om 5 uur. dus 1 middag heb ik de kinderen bij elkaar, en dat biedt dan ook weer uitdagingen zoals samen spelen, kringgesprek ed. het is 12,50 euro en dan gaat de belasting er nog vanaf. bedankt voor je reactie! groetjes Willeke |
Geplaatst: zondag 20 Juli 2008 20:23
je kan niet een inkomen vergelijken. de tarieven stijgen explosief als het een bedrijf wordt met alle verzekeringen en regels van dien. en elk regeltje en wetje brengt mega hoge kosten mee.. wij leveren nu niet meer ondersteunde begeleiding maar als stichting met personeel vroegen we 30 euro en daar hielden we na betaling van de onkosten en het salaris van de betrokken zorgaanbieder NIETS van over.. het is inzicht, kennis betrokkenheid en wat je allemaal moet regelen om dit werk te doen... |
|
Geplaatst: woensdag 30 Juli 2008 18:10
Tja, die tarieven.... Ik heb via een bemiddelingsbureau voor 24 uurszorg E 250 aangeboden gekregen. 's Nachts moet je er 6x uit. En het bedrag is bruto. Mw. is terminaal en je bent een groot deel van de dag bezig met goed zetten omdat ze niet lekker zit. Ze loopt nog kleine stukjes. Ik ben verpleegkundige, een verzorgende verdient niet zoveel bruto, dat is slechts € 225. Omdat ik ook ACT moet zwachtelen heb ik er € 100 bij gekregen. Anja |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk