1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Beginneling: wat moet ik regelen?

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 21 Juli 2008 14:04
Hallo, ik wil graag eens per 2 weken begeleiding en ondersteuning geven aan één persoon. Daarmee doet ik o.a. activerende activiteiten. Ik lees allerlei dingen op het forum over belasting etc, maar wat kan ik het beste doen? Ik ben in loondienst bij een instelling voor gehandicaptenzorg en ik wil iemand met een PGB er graag naast doen. Is dan het beste dat ik een derde achterhou om aan te geven bij de belasting? Graag advies! Moet ik me nog ergens bij aanmelden oid?
Alvast hartelijk bedankt!
Suzanne
Geplaatst: maandag 21 Juli 2008 15:03
ik zou inderdaad maar gewoon gaan werken en belasting apart leggen of vragen voor opting inn. dat betekent dat je alle premies en belasting direct wel ingehouden wordt en dat je een netto salaris krijgt. en verder je er maar in blijven verdiepen want ondersteunende begeleiding en activerende begeleiding wordt volgend jaar 1 functie. en de mogelijkheid tot uren vervalt alleen dagdelen en zo nog wat meer schokkende berichten. maar er zal zeker nog protest komen over deze inkrimping want het wordt een stuk minder de pgb mogelijkheden..
Geplaatst: dinsdag 22 Juli 2008 16:27
Beste Suzanne, ik heb een internetpagina opgezet op aan veel vragen tegemoet te komen die startende zelfstandige zorgverleners hebben. Als je op mijn profiel kijkt kun je doorklikken naar de sites die ik onderhoud. Er komen namelijk wel een aantal zaken kijken bij het freelancen -want dat is in feite wat je wil gaan doen- maar met enige voorbereiding is dat goed te doen hoor. Succes! En als je nog vragen hebt, mail me gerust.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.