1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Hoe reiskosten factureren?

Auteur Bericht
Roelie Geplaatst: woensdag 23 Juli 2008 15:39
Ik heb een vraag over reiskosten berekenen als freelancer. Ik heb namelijk begrepen dat er vanuit een indicatie aan een freelancer niet apart reiskosten uitbetaald mogen worden, maar dat dit bij de uurprijs in moet zitten. Weet iemand hoe dit zit?
Verder kun je volgens mij kiezen, de 0,19 cent per km bij de client factureren of later bij de belasting opvoeren. Wie of wie heeft tips hoe dit het beste aan te pakken?

Groet Roelie
Cara Geplaatst: woensdag 19 November 2008 18:40
Zelf houd ik alle zakelijke kilometers bij en verreken die 1 x per jaar met de belastingdienst à €0.19 p. km.
Voor klanten vind ik het wel zo duidelijk om gewoon één prijs te kunnen noemen die all-in is. Ook geen reistijden erbij rekenen, vind ik. De extra onbetaalde uren die je reist tellen weer wel mee voor je bedrijfsuren (1225 p. jaar)
Autentiek, Heleen Geplaatst: maandag 11 Mei 2009 20:25
Het ligt eraan hoever je moet reizen en hoever clienten uit elkaar wonen.
In die tijd kun je niet werken.
In de thuiszorg waar ik gewerkt heb, werd de reistijd tussen 2 clienten in verdeeld. Anders kom je niet aan je urenen uit de kosten, of je moet je uurtarief omhoog schroeven.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.