reacties
Auteur | Bericht |
---|---|
Suzan |
Geplaatst: woensdag 23 Juli 2008 20:20
Ik ben op zoek naar reacties van zorgverleners en budgethouders over het waarom ze voor een PGB hebben gekozen en wat volgens hun de voordelen zijn om te werken voor mensen met een PGB of zorg te ontvangen via een PGB......... Dit voor een project waar ik mee bezig ben op school. Persoonlijke verhalen via mail zou ik erg leuk vinden om te ontvangen, hoeven geen namen in vermeld te worden. groetjes suzan :D |
Geplaatst: zondag 03 Augustus 2008 17:41
Beste Suzan, Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Ik ben zowel zorgvrager als zorgverlener dus kijk ik met een dubbele bril. Voor mijzelf heb ik voor pgb gekozen om meer invloed te hebben op de hulp die ik inkoop. Toen er nog niet anders was heb ik zorg in natura gehad. Een van de grootste problemen voor mij was dat ik niet zelf kon beslissen over de hulp, b.v. ik wilde maar 1 morgen hulp maar de thuiszorg besliste dat het 2 ochtenden moest worden. Weigeren kon in die tijd niet want dan kreeg je helemaal geen hulp. Ook besliste de leidinggevende van de thuiszorg wat er wel en niet gedaan moest worden. Niet bepaalt plezierig als je een goede opleiding hebt ( HBOv) en moeder van 2 kinderen bent. Nu heb ik een pgb-hulp. Goede zijn heel moeilijk te vinden, iedereen schijnt te denken dat het het zelfde is als het doen van je eigen huishouden. Maar als hulpvrager wil je een proffesional. Er zijn geen kwaliteitscertificaten en geen goede mogelijkheden om te kontroleren wie je in huis haalt. Hier valt volgens mij nog heel wat werk te verzetten. Na een aantal problematische hulpen heb ik uit eindelijk gekozen om een pgb-hulp via een kantoor in te huren.Wel duurder maar in iedergeval beter kontroleerbaar. Er is nu een beroepsorganisatie voor bemiddelingskantoren wat de proffesionaliteit verbeterd. Als hulpverlener, Je werkt alleen zonder directe collega's, dus kan je geen direkt beroep doen op anderen. Je kan niet snel overleggen met iemand of zware taken verdelen. Verder zijn er vrij veel zakelijke problemen, verzekeringen, enz. Maar je kan wel continuïteit in je zorgverlening brengen en soms onconventionele oplossingen aanbieden die goed werken en door een instellingen niet aangeboden kan worden. Dat is een absolute plus. Voor hulpverlener is pgb een uitkomst, je kan kwaliteit leveren en bent niet gebonden aan burocratie. Als hulpvrager wordt het regelen van je eigen hulp al snel een dagtaak. Je beslist zelf, dat is goed. Maar je moet er wel boven op zitten en dat vind ik heel vervelend. Sucses met je onderzoek ik ben benieuwd naar de uitkomsten. Groetjes, Jolanda |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk