1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Kan mijn baas mij inhuren?

Auteur Bericht
Maarten Geplaatst: maandag 18 Augustus 2008 13:59
Hallo,
een vraag van een startende. Sinds een paar maanden werk ik in meer dan 3 gezinnen via het PGB. Daarnaast werk ik nu nog 20 uur bij mijn huidige baas. Helaas kom ik nu niet aan mijn 1200 uur voor de belastingdienst. Als mijn baas mij nu inhuurt via mijn bedrijf voor die 20 uur maar niet meer dan de helft van mijn inkomen is, ben ik dan legaal bezig??

Maarten
Annelies Geplaatst: woensdag 20 Augustus 2008 12:08
Beste Maarten,

De belastingdienst heeft er, in de praktijk, wel moeite mee, wanneer je je dienstverband wijzigt naar een freelanceopdracht. Zelfstandigheid is dan moeilijk verdedigbaar. Het is dan bijv. moeilijk om aan te tonen, dat de gezagsverhouding is veranderd.

Wel is het soms mogelijk dat je de uren van een klein dienstverband, mee telt bij je ondernemersuren, om aan de 1225 uur te komen. ( op grond van jurisprudentie ).

Mocht je meer willen weten, dan heb ik daar informatie over. Klik dan op mijn profiel.

m.v.g., Annelies Blekman

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.