pgb in loondienst en belasting
Auteur | Bericht |
---|---|
Lucia |
Geplaatst: woensdag 20 Augustus 2008 20:17
Als je in loondienst bent en je ontvangt een salaris terwijl het gezin pgb ontvangt, dan betaal je toch geen belasting over je netto salaris. Of zie ik het verkeerd? Wie weet hoe dit in zijn werk gaat? Waarom wordt het werken in loondienst (zo heb ik de indruk als ik op dit forum lees) als 'moeilijker' ervaren? Verder, ik werk op als gastouder aan huis in loondienstverband. Het gezin heeft mij dus formeel in loondienst. Het gastouderbureau regelt de salaris administratie (dit gaat volgens mij via een bureau dat zij hiervoor hebben ingehuurd). Ik ontvang elke maand een salarisspecificatie en ontvang altijd op tijd mijn salaris. Dat vind ik heel fijn, ik hoeft wat dat betreft nergens naar om te kijken. We hebben zelf het kontrakt opgesteld. Dat kan per halfjaar of per jaar. Ik ben er nu bijna anderhalf jaar. Een opzegtermijn van beide kanten staat ook in het kontrakt. Het is dus helemaal niet 'eng' voor de werkgever het gezin dus, want zij zitten niet voor een jaar aan mij vast. Zoiets zou in principe ook kunnen met Pgb. Heeft iemand er meer ervaring mee of zicht hierop? |
Geplaatst: donderdag 21 Augustus 2008 10:57
Geweldig zo lang alles goed gaat. Maar stel je wordt langdurig ziek, dan moet jouw klant maximaal 2 jaar jou salaris betalen en blijft er dus geen geld meer over voor de noodzakelijke hulp. Vanuit de werker gezien is een vast dienstverband heel prettig maar je werkgevers nemen wel alle risico's. Of hebben jullie daar voorzieningen voor getroffen in de arbeidsovereenkomst? Daar ben ik erg benieuwd naar. Groeten Jolanda |
|
Geplaatst: vrijdag 22 Augustus 2008 12:31