Gesprek 1e client
Auteur | Bericht |
---|---|
Rik |
Geplaatst: maandag 01 September 2008 22:02
Hoi, Ik ga volgende week op gesprek bij misschien mijn 1e client. Wat kan ik allemaal vragen? Ik wil deze man nl. erg graag als mijn 1e client. En er is nog een andere kanshebber. En wil daarom met goede vragen komen. Hij is dementerende man van 55jaar. Groetjes Rik |
Geplaatst: dinsdag 02 September 2008 13:41
Beste Rik, Volgens mij is het belangrijk als je iemand hulp aanbied dat je duidelijk maakt waaruit die hulp bestaat en wat er voor jou niet onder valt. Verder is het van belang dat je mogelijke clieënt een goed beeld krijgt van wie jij bent, dit voorkomt problemen op termijn. Het is dus heel belangrijk dat je bij jezelf te raden gaat wat je te bieden hebt en wat jij nodig hebt om je werk goed uit te voeren. Pgb-clieënten zijn over het algemeen heel duidelijk wat ze zelf zoeken. Het regelen van het pgb vraagt nog al wat, de mensen die die moeite nemen willen zelf de regie bepalen. ( dat maakt het juist leuk en uitdagend) Meestal hebben zij zelf een heel duidelijk beeld van wat ze willen bespreken tijdens het eerste gesprek. Hier moet je bij je voorbereiding rekening meehouden. Vergeet niet dat de basis van pgb-hulp de keuze vrijheid van de clieënt als basis heeft. Ik hoop dat het een prettig gesprek wordt en mocht de keuze niet op jou vallen, er is genoeg werk maar het vinden van elkaar geeft nog wel eens problemen. Jolanda |
|
Geplaatst: zondag 07 September 2008 12:44
Beste Rik, het is bij het afspreken van de zorgverlening van belang dat je naast de (SVB) zorgovereenkomst ook jezelf goed indekt door middel van leveringsvoorwaarden. Veel zaken op de overeenkomst worden namelijk maar beperkt besproken en leveringsvoorwaarden zijn voor ZZP-ers en freelancers heel gangbaar, ook al zijn ze bij zelfstandigen in de zorg niet zo gebruikelijk. Als je op mijn blog zoekt op leveringsvoorwaarden dan kun je een aantal zaken lezen die hierbij van belang zijn. Ik heb in samenwerking met een advocaat goede leveringsvoorwaarden opgesteld voor BIG- en niet BIG geregistreerden. Een client als klant werven is leuk, maar alle zaken goed bespreken en met name vastleggen is minstens zo belangrijk. Helaas zijn er op dit forum ook elders verhalen te lezen van zorgverleners (en PGB-houders) die daardoor in de problemen gekomen zijn. Via mijn sites word ik ook regelmatig met problemen van zorgverleners geconfronteerd. Je kunt beter in het begin alles goed regelen, zodat je daarna je volledig kunt richten op de zorg. Is mijn ervaring. Succes! |
|
Geplaatst: dinsdag 23 September 2008 10:10
Wat is het adres van je site? Kitty |
|
Geplaatst: dinsdag 23 September 2008 16:14
Hallo Kitty, via mijn thuiszorg-blog schrijf ik over de leveringsvoorwaarden. Daarnaast is op mijn andere site zzp-erindezorg dit te bestellen. Mail me anders even prive via mijn profiel. De regels van het forum verbieden mij om allerlei links te plaatsen. Groet, Lex |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk