Zelfstandige zijn...en in loondienst bij een PGB houder...
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: woensdag 03 September 2008 11:59
Ik ben recent als zelfstandige begonnen. Ik begeleid kinderen aan huis met een PGB, aktiverend en ondersteunend. Ik heb nog maar 1 vaste klant op dit moment. Nu is er een zorgvraag waar ik graag voor zou willen werken maar dat is met een contract... Nu vraag ik me af of dat financieel haalbaar is. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt! Groet, Famke |
Geplaatst: donderdag 04 September 2008 12:02
Als je in het kader van een PGB werkt, werk je altijd op basis van een contract. ( Zonder contract geen betaling uit het PGB) Dat kan een overeenkomst zijn met een freelancer maar ook met een particulier persoon. Als dit je tweede cliënt is en je voor hem/haar op minder dan 4 dagen per week werkt, zal het laatste het geval zijn. Via de site van de SVB kun je een contract downloaden. Daar zit een toelichting bij, zodat je een idee hebt waar je allemaal over moet nadenken en overleggen, voordat er getekend wordt. De financiele haalbaarheid voor jou hangt af van het uurloon, het aantal uren en de vraag of de flexwet van toepassing is; d.w.z.: Krijg je doorbetaald als de cliënt verhinderd is. |
|
Zorgbureau Aanbieder BV |
Geplaatst: dinsdag 09 September 2008 18:07
Hoeft elkaar niet te bijten, allerlei constructies zijn mogelijk ook als je als zelfstandige , freelancer of wat ook werkt. Succes |
Geplaatst: donderdag 11 September 2008 14:40