1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Overstap naar ZZP er.

Auteur Bericht
Pieter Geplaatst: woensdag 10 September 2008 19:56
Ik lees regelmatig op deze site dat men de overstap maakt om te gaan werken als ZZPer.Ik doe nu een combi vastdienstverband en daarnaast als ZZP.Wil de overstap maken om als ZZPer te gaan werken.Nu merk ik dat er weinig gereageerd wordt op mijn advertentie dus dan ook geen inkomsten.Ben benieuwd hoe andere mensen dit doen om toch voldoende werk te ontvangen!Mvg Pieter uit Alkmaar.
Nelleke Geplaatst: donderdag 11 September 2008 09:37
Wanneer je verzekerd wilt zijn van werk kun je je inschrijven bij een bemiddelingsbureau. Verder is het handig om op meerdere sites te adverteren en folders te maken om achter te laten bij bv patientenorganisaties. Denk ook aan een vermelding in gemeentegids en Gouden Gids. Maar het is vooral belangrijk dat je ook netwerkt: vind mensen die het zelfde doen in jouw omgeving. Dan kun je niet alleen informatie uitwisselen, maar wellicht ook cliënten naar elkaar verwijzen.
Geplaatst: donderdag 11 September 2008 15:30
Hoi Pieter,
Ik heb hetzelfde probleem. Zit in de regio Hoorn.
Netwerken kijkt het enige antwoord. Merk hier in de buurt dat er weinig gereageert wordt op folders/advertenties, maar ook zijn de 'reguliere' instanties weinig toeschietelijk. Verwijzen alleen als ze ervaring met je hebben. Of wellicht geen zin in concurrentie. Ik ervaar dat laatste niet zo en zal zelf wel doorverwijzen naar bv mijn werkgever als ik merk dat de hulpvraag daar meer bij aansluit. Maar misschien is dat wel iets te sociaal.Toch vind ik het de enige manier om op een eerlijke manier te kunnen werken. Ouders hebben een keuze, die kunnen ze alleen maar goed maken als ze van alle mogelijkheden op de hoogte zijn. Daarom blijf ik ook voorlopig ook maar gewoon 'ernaast' een vaste baan houden.
Succes, Henriette
Geplaatst: donderdag 11 September 2008 20:28
Toen mijn zoon verpleegkundige zorg nodig had, was het belangrijk, dat die 24 uur per dag en 7 dagen per week oproepbaar was.
Dat bleek alleen een grote thuiszorginstelling te kunnen leveren.
Ik vermoed dan ook, dat verpleging door ZZPers voor velen alleen aantrekkelijk is, wanneer zij dat ook kunnen garanderen.
Dat kan weer alleen door samen te werken.
Geplaatst: zaterdag 13 September 2008 19:10
Hallo, toch merk ik ook dat mijn werkgever soms PTZplekken niet kan invullen, dus niet de vraag kan beantwoorden of voor de verwachte continuit zorgt (bv bij ziekte en vakanties) maar ook geen appel op mijn diensten doet. Jammer. Daar zouden we dus de aanvulling op elkaar kunnen zijn en daar is de zorgvrager dan uiteraard mee gediend. Gemiste kans , vind ik zelf.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.