ontslag ???
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 25 September 2008 22:43
Ik ben bij een gehandicapte man in dienst, waar ik voor de tweede keer een half jaar contract heb (ik werk 5 dagen in de week bij hem , 20 uur) Nu loopt mijn contract volgende week af ,dus we waren al aan het kijken wat voor vorm dat nieuwe contract zal krijgen (5 keer in de week of 4 keer in de week 20 uur) Nu is mijn moeder 3 dagen geleden overleden en ben ik dus ziek gemeld,ze word morgen begrafen.Ik heb mijn client aan de lijn gehad en we hebben afgesproken dat ik na de begrafenis contact met hem zou hebben (hij vond nl dat ik de tijd er voor nemen moest. Nu kreeg ik vanavond een mail van een door hem gemachtigd persoon dat mijn client moet bezuinigen voor wat betreft zijn pgb en dat ik beter een ww uitkering aan zou kunnen vragen. Ik wist werkelijk niet wat ik hoorde !!!! Nu is mijn vraag ,kan dit zomaar...............Heeft hij geen opzegtermijn ondanks dat het halfjaar contract over een week afloopt ?? En ik ben in principe in de ziektewet kan je dan zomaar je personeel ontslaan?? Wie o wie kan mijn vraag heel snel beantwoorden , gezien dit alles op korte termijn ??????? |
|
Geplaatst: vrijdag 26 September 2008 10:30
Allereerst gecondoleerd met het verlies van Uw moeder. Een arbeidsconflict is wel het laatste waarop U zat te wachten. Toch raad ik U aan snel te reageren: Het belangrijkste is, dat U Uw opdrachtgever aangetekend laat weten, dat U niet accoord gaat met het niet verlengen van de arbeidsovereenkomst. Voorts biedt U aan van Uw kant Uw werkzaamheden als gebruikelijk voort te zetten. Om voor een WW uitkering in aanmerking te komen, moet U namelijk aantonen, dat U onvrijwillig werkloos bent en Uw best gedaan heeft om Uw werk te behouden. Voorts raad ik U aan om contact op te nemen met de vakbond of Uw rechtsbijstandverzekeraar. Als U daar geen lid van bent kunt U bij het CWI vragen wat U verder kunt ondernemen. Bijv. of Uw opdrachtgever een ontslagvergunning nodig heeft om U te mogen ontslaan. Overigens gaat Uw ziektegeld gewoon door totdat U weer beter bent volgens Uzelf of de controlerend geneesheer. Uw werkgever moet zorgen, dat dit vlekkeloos verloopt. Hij heeft daar ook belang bij. U zou hem daarop ten overvloede kunnen wijzen en dat hij aansprakelijk is voor Uw schade als hij dit niet goed regelt. ( In dat geval moet hij Uw schade uit eigen zak betalen en kan hij dit niet verhalen op serviceventrum PGB). Houdt er rekening mee, dat Servicecentrum PGB en diens verzekeraar het meeste belang bij deze gang van zaken heeft.( Waar komt plotseling die gemachtigde vandaan?) Sterkte en succes! |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk