1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat moet er allemaal op een declaratieformulier staan?

Auteur Bericht
Coen Geplaatst: woensdag 15 Oktober 2008 08:45
ja, Wat moet er allemaal op een declaratieformulier staan?

ik maak al jaren mijn declaratieformulieren zelf, omdat ik wegens een groot aantal klanten zo gemakkelijk mijn administratie kan doen. daar staan gebruikelijk op:

mijn gegevens incl. BSN-nummer
gegevens van de budgethouder

data waarop gewerkt is
aantal uren dat per dag is gewerkt
aantal km. dat per dag is gereden.
kosten per dag, en de totale kosten natuurlijk.

nu zei een budgethouder onlangs dat er ook op moet staan wat voor begeleiding iemand krijgt. ik moest dus op de declaratie vermelden of het voor ondersteunende of activerende begeleiding was of voor tijdelijk verblijf enz.

zou iemand me hier opheldering over kunnen verschaffen? ik wil mijn declaraties namelijk zo simpel mogelijk houden.]

vriendelijke groet,

Coen Smulders
Geplaatst: woensdag 15 Oktober 2008 09:37
"nu zei een budgethouder onlangs dat er ook op moet staan wat voor begeleiding iemand krijgt. ik moest dus op de declaratie vermelden of het voor ondersteunende of activerende begeleiding was of voor tijdelijk verblijf enz."

Op de modelformulieren, die het zorgkantoor uitgeeft, wordt niet gevraagd naar het soort zorg.

Loon wordt altijd gedeclareerd op basis van het contract. Daar moet het wel in staan. Bij de verantwoording aan het zorgkantoor, moet de budgethouder weer aangeven welk soort zorg het betreft. Die opgave hoort weer te kloppen met het contract.
Coen Geplaatst: donderdag 16 Oktober 2008 08:15
oke. en stel dat ze een controle krijgen van het zorgkantoor? is dan het overleggen van een contract genoeg?

mij maakt het namelijk niet zoveel uit om het erop te zetten, maar ik vroeg me af of dit daadwerkelijk verplicht was. ik heb vooralsnog de minimale verplichtingen aangehouden die in het contract stonden, maar dat blijft dus genoeg.

en straks verandert dat waarschijnlijk als in 2009 de activerende en ondersteunende begeleiding gewoon "begeleiding" wordt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.