zorgverlenen en financiën
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 23 Oktober 2008 14:48
Tot enkele jaren geleden was ik werkzaam bij de thuiszorg als wijkverpleegkundige. Sindsdien thuis voor de kinderen. Nu ben ik onlangs gevraagd om bij een familielid (met pgb zorg) te verlenen, 5 dagen in de week ongeveer 3 kwartier per dag; persoonlijke verzorging en zonodig verpleegkundige zorg. Mijn vraag: welk uurloon kan ik vragen als verpleegkundige, moet ik mij ergens voor verzekeren, moet er belasting ingehouden worden e.d. Ik heb zo'n situatie nog niet eerder bij de hand gehad en weet niet goed wat mijn rechten en plichten zijn. Graag maak ik gebruik van de kennis van anderen. Alvast dank voor uw reaktie. Elsiena |
|
Annelies |
Geplaatst: donderdag 23 Oktober 2008 16:09
Beste Els, Misschien is dan de cursus " Werken als zelfstandig zorgverlener" iets voor je. Onder andere wordt aan deze cursus aandacht besteed in de Volkskrant van zaterdag 25 oktober. In het bijgevoegde Magazine. En ook in Volkskrant-banen. Tevens kun je hier informatie over vinden, wanneer je mijn profiel aanklikt en leest. m,v.g., Annelies Blekman |
Geplaatst: donderdag 23 Oktober 2008 20:24
In deze specifieke situatie is er sprake van loondienst: Je werkt op meer dan 3 dagen per week bij dezelfde opdrachtgever. Je bent dan volledig verzekerd tegen de gevolgen van ziekte, werkloosheid en arbeidsongeschiktheid. De werkgever moet belasting inhouden. Het handigste is in deze situatie wanneer je opdrachtgever een contract met je afsluit en dat opstuurt naar servicecentrum PGB te Utrecht. Die zorgt dan voor een correcte administratie en uitbetaling. Aangezien je werkgever en jij geen ziektewetrisico hebben denk ik, dat een uurloon van € 20- a €25.- per uur excl. vakantiegeld en vrije uren redelijk is, met een minimum van 1 uur per oproep. Voor de werkgever betekent dit, dat hij even veel kosten per gewerkt uur heeft als in de beschikking PGB staat. Als je van plan bent ook "de vrije markt" op te gaan, lijkt mij de cursus van Annelies een aanrader. |
|
Geplaatst: donderdag 23 Oktober 2008 22:57
hartelijk dank voor uw reactie, hiermee kom ik alweer een eindje verder. |
|
Geplaatst: donderdag 18 December 2008 21:50
hoi!! IK ben Tiny uit waddinxveen en mogelijk kan ik iets voor je betekenen?? Ik ben ex - gezinsverzorgende en ben 54 jaar en ken ook de problemen uit eigen ervaring...... woon je dicht bij een station??? ik heb nl alleen een fiets ter beschikking. hartelijke groetjes, enne ..... er is geen probleem zo groot of er is een oplossing voor!!! Tiny |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk