1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wmo Nijmegen

Auteur Bericht
Elly Geplaatst: vrijdag 14 November 2008 22:48
Hallo.
Ik werk al 6 jaar voor Mevr.K. Dit is huishoudelijk werk. Ik ontving altijd een salaris van 13,80 per uur. Zij is opnieuw geindiceerd voor HH1. En nu gaat het salaris terug naar 8,50 euro per uur (bruto) Ik krijg ook geen reiskosten Zijn er meer mensen die hetzelfde meemaken. Ik woon in de gemeente Nijmegen en vindt het een belachelijk laag bedrag,voor iemand die 52 jaar oud is. Nu voel ik mij genoodzaakt te stoppen,terwijl je een vertrouwensband hebt opgebouwd. Nu zal mijn werk waarschijnlijk worden overgenomen door een studente,die wel voor dat bedrag wil werken. Graag jullie reacties.
Elly. B.
Geplaatst: zaterdag 15 November 2008 10:27
Als U in het kader van PGB werkt, kunt U ook afspreken minder uren te werken of dat Uw opdrachtgever uit eigen zak bijlegt.
Dat bedoelen ze met marktwerking.
U kunt ook een ander uurloon afspreken.
Elly Geplaatst: zaterdag 15 November 2008 15:56
Zij heeft geen PGB. Ooit wel gehad,maar de hele papierwinkel eromheen, kon ze psychisch niet aan. Ik ben via een zorginstelling bij haar komen werken en dat viel toen onder de AWBZ. Omdat het nu via de gemeente gaat (WMO) is haar indicatie teruggegaan van HH2 naar HH1. Ik vraag mij af of het normaal is dat het uurloon zo drastisch omlaag gaat. M.a.w. zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?.Overigens heeft ze geen geld om mijn salaris uit eigen zak te betalen.
Gr. Elly B.
Geplaatst: maandag 17 November 2008 10:19
Uw opmerking heeft dus niets met PGB te maken, maar met de invoering van de WMO. Uw werkgever tekent in op een lager uurloon en schuift de gevolgen door naar U.
U heeft een arbeidsovereenkomst met een thuiszorgorganisatie, die eenzijdig de overeenkomst wijzigt.
Wat U beschrijft komt overeen met ontslag en het weer in dienst nemen voor een lager loon.