ww/wao
Auteur | Bericht |
---|---|
Judie |
Geplaatst: maandag 01 December 2008 15:48
Weet iemand hoe het zit met ww uitkering of wao als je voor een PGB houder gaat werken? Ik heb namelijk een dienstverband voor onbepaalde tijd bij een instelling, waarbij alle inhoudingen via salaris gaan zoals gebruikelijk en buiten dat dienstverband ga ik ook via PGB werken met een zorgovereenkomst waarbij ik 4 of meer dagen ga werken per week, dan is de zorghouder verplicht loonheffing, de premies werknemersverzekeringn in de inkomensafhankelijke bijdrage Zvw op het loon in te houden (zoals in de zorgovereenkomst staat). Dus dit zou dan betekenen dat ww en wao geregeld zijn? MAar als je daarnaast ook nog bij een ander zorgaanbieder van opting in gebruikt maak, hoe zit het dan? Het zal er in feite op neer komen dat mijn dienstverband voor onbepaalde tijd de minste uren zal beslaan. Stel dat ik in de ww kom of in de wao, ontvang ik dan van allen een uitkering of hoe gaat dat? Graag reactie. Judie Hermens |
Geplaatst: dinsdag 02 December 2008 15:21
Je eventuele ww/wia uitkering is gebaseerd op de inkomens waarover je premie hebt betaald. De opdracht via PGB voor minder dan 4 dagen per week geeft alleen recht op 6 weken doorbetaling. Het meest verwarrend lijkt mij, dat je met maximaal 3 verschillende ARBO diensten te maken krijgt. |
|
Judie |
Geplaatst: dinsdag 02 December 2008 22:19
Ik heb vandaag een voorbeeld loonstrook gekregen van de SVB, daarin staat wel : WG deel; WW en een bedrag WG deel WIA en een bedrag erachter met periode eribj.oOOADfddat de WG (neem aan werkgever) premie Ook staat er inhouding WW met een bedrag erachter. Dus het lijkt erop dat het toch ingehouden wordt. J.H. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk