Eigen PGB bedrijf opzetten
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 05 Januari 2009 10:03
Ik zou graag een eige PGB bedrijg willen opzetten. Ik wil graag aanvragen doen voor mensen voor pgb budget. Ik wil dus niet bemiddelen tussen pgb houder en werknemer. Maar echt puur het doen van de aanvraag en de pgb houders begeleiden waar nodig. Is dit mogelijk? En wie kan mij informatie geven over hoe en wat? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet. |
|
Foveo |
Geplaatst: dinsdag 06 Januari 2009 09:48
Alles is mogelijk maar bedenk wel dat je voor de aanvraag van een indicatie geen geld krijgt als zorgvrager. Achteraf in rekening brengen en laten voldoen uit het pgb onder de noemer ondersteunende begeleiding is bij wet verboden (CVZ berichtnummer 24014876 d.d. 19-02-2004). Wat wel kan is dat de zorgvrager het bedrag uit eigen zak betaald, daar is de mens vrij in immers? |
Geplaatst: maandag 12 Januari 2009 15:23
bedankt voor uw reactie Maar als je voor de PGB aanvraag geen geld kunt vragen, wat verdien je er als ondernemer dan aan? |
|
Nelleke |
Geplaatst: dinsdag 13 Januari 2009 19:56
Hulp bij aanvraag van een PGB is al mogelijk bij andere instanties zoals MEE of Per Saldo. Ook bieden de meeste bemiddelingsbureau's/thuiszorgbureau's gratis hulp bij aanvraag van een PGB. |
Matthijs |
Geplaatst: vrijdag 23 Januari 2009 17:49
[i:2872c7b279]Maar als je voor de PGB aanvraag geen geld kunt vragen, wat verdien je er als ondernemer dan aan?[/i:2872c7b279] Nou, zoals je zelf al zegt: geen geld. Wel respect en dankbaarheid natuurlijk. Ook wat waard! Tenzij mensen het inderdaad uit eigen zak willen betalen. Je zal dus een gedegen marktonderzoek moeten doen om te kijken of mensen dat willen. |
Anne |
Geplaatst: vrijdag 23 Januari 2009 22:54
Ik bied ook hulp bij PGB aanvraag/herindicatie en bijv. bezwaarschriften schrijven wanneer er iets wordt afgewezen. Ik verdien hier geld mee, omdat mensen dit uit eigen zak betalen. Wanneer ik hulp ga bieden nadat de indicatie rond is, dan vraag ik voor de hulp bij de aanvraag geen geld, dan levert het mij een nieuwe cliënt op en dat is me eigenlijk nog meer waard. Dus als mensen eenmalig hulp willen bij PGB aanvraag/herindicatie of bij bepaalde problemen met de indicatie of het zorgkantoor, dan betalen ze me daarvoor uit eigen zak (en ik word hier steeds vaker voor gevraagd, mensen hebben het er ook voor over als je goed werk levert!) en als mensen daarna een begeleidingstraject in willen met mij dan doe ik de aanvraag/herindicatie PGB dus gratis. Werkt prima zo, zeker nu MEE en andere organisaties die dit soort hulp gratis bieden vaak enorme wachtlijsten hebben... |
Niesje |
Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2009 19:38
Hallo aanstaande collega kijk eens op de site {EDITED by moderator: commerciele links niet toegestaan, verwijs naar je profiel} ik weet dat er meer mensen zijn die alleen bemiddelen, ze hebben er dan andere dingen naast waardoor ze toch iets kunnen aanbieden wat de boterhammen binnenbrengt. Het vraagt wel een flinke investering in pgb-adviescursus en heel veel informatie verzamelen en lezen om bij te blijven. ik wens je veel succes. |
Annelies |
Geplaatst: zaterdag 31 Januari 2009 08:22
Hallo collega zorgverleners, Voor degenen, die willen starten als zelfstandig zorgverlener. En voor degenen, die al als ZZP´er werken, is er op 6 maart weer een cursusmiddag in Nieuwegein. Heel leerzaam en gezellig. Met de mogelijkheid andere freelancers te ontmoeten. Voor informatie zie mijn profiel en website, Annelies Blekman, thuisverpleegkundige |
Geplaatst: woensdag 04 Februari 2009 11:47
Ik heb wel interesse voor die cursusdag. Kan je mij even mailen hierover> {EDITED by moderator: e-mailadressen zijn niet toegestaan, verwijs naar je profiel} groetjes Diny |
|
Carla Martine |
Geplaatst: vrijdag 06 Februari 2009 14:32
Hallo Annelies, Ik zou graag iets meer weten over die cursusmiddag, kun je mij een mailtje sturen? Alvast bedankt! Carla {EDITED by moderator: e-mailadressen zijn niet toegestaan, verwijs naar je profiel} |
Geplaatst: zaterdag 07 Februari 2009 12:50
Je kunt wel degelijk als ondernemer clienten helpen met PGB en hier ook geld mee verdienen. Kijk eens op mijn site {EDITED by moderator: commerciele links niet toegestaan, verwijs naar je profiel} en als je nog meer vragen hebt over tarieven etc mail mij dan. Ik werk in het gooi, dus als je niet ook in het gooi werkzaam bent of wilt zijn dan kan ik je vast een heel stuk verder helpen. Jacqueline |
|
Annet |
Geplaatst: dinsdag 10 Februari 2009 15:02
Zou je mij ook even meer informatie willen sturen. Over maart pgb dag in Nieuwegein. Met vriendelijke groeten Annet van Prooijen www.kinderbureauannet.nl |
(verwijderd) |
Geplaatst: zondag 15 Februari 2009 12:53
Voor een ieder die zich eerst in wil lezen in de materie van het zelfstandig ondernemerschap, heeft uitgeverij Diverti een Handboek Zelfstandig ondernemen in de zorg uitgegeven. In samenwerking met een journalist heb ik dit boek inhoudelijk vorm gegeven. Als je binnen mijn profiel doorlinkt naar mijn website, dan kun je daar op de site van Diverti terechtkomen. |
Hans |
Geplaatst: zondag 01 Maart 2009 17:07
Beste Jacqueline, Sinds kort ben ik actief bezig met het opzetten van mijn eigen praktijk als zelfstandige maatschappelijk werker. In mijn praktijk richt ik mij op materiele hulpverlening. In het verleende daarvan wil ik ook cliënten helpen met PGB en daar geld mee verdienen. Ben nieuwsgierig hoe jij het heb aangepakt? Het is niet mogelijk om je site te bezoeken vandaar dat ik je via deze weg benader. Is het mogelijk om eens contact met elkaar te leggen? Hans de Lange |
Geplaatst: donderdag 05 Maart 2009 12:54
Hoi Mijn naam ik Remi Ottenhoff. Mijn bedrijf heet IKKI NAKKAN en ben daar nu bijna twee jaar mee bezig. Tips: 1) Laat je inschrijven bij de KvK. (uiteraard). 2) Vraag een VAR-verklaring aan bij de belastingdienst. Dit kan on-line met DigiD! 3) Als je een ww-uitkering hebt, kijk of je in aanmerking kan komen voor het starters-traject bij CWI. 4) Netwerken!!! Schrijf brieven naar hulpverlenende instanties, speciaal onderwijs, psychologen, ortho-pedagogen e.d. 5) Folders versprijden en website maken. Hoop dat je hier wat aan hebt. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk