vraag
Auteur | Bericht |
---|---|
Sarie |
Geplaatst: dinsdag 13 Januari 2009 16:03
Vraag aan pgb houders , ik heb al een paar maal gereageert op een aanvraag van pgb houders heel leuk ,maar is het niet en kleine moeite om even een mailtje te sturen als het afgewezen wordt en of te melden dat je al voorzien ben in de aanvtraag. Dan reageer ik en vele er niet meer op dus een klein zinnetje van ik heb even niemand nodig :( bvd Sarie |
Geplaatst: woensdag 14 Januari 2009 10:46
Ik ervaar helaas hetzelfde van de zorgverleners. Het standaard tekstje: "... geeft aan geen intresse te hebben". Zelf antwoord ik altijd netjes, vind dat ook wel het minste wat men kan doen, nadat iemand de moeite heeft genomen om op jou te reageren. |
|
Geplaatst: woensdag 14 Januari 2009 14:15
Helaas een heel herkenbaar probleem, aan beide kanten van de hulpvraag. Gelukkig heb ik altijd geleerd dat verandering bij je zelf begint ook als je er niet meteen veranderingen door ziet. Als ik gewoon de reaktie krijg geen interresse dan laat ik het erbij. Ben ik op een intake gesprek geweest en heb er dus een paar uur inzitten dan reageer ik wel. Afhankelijk van hoe het gesprek verlopen is vraag ik waarom ik niets meer gehoord heb of stuur ik gewoon een mailtje waarin ik aangeef dat ik ervan uit ga dat de keuze niet op mij gevallen is en wens ze het beste in de toekomst toe. Maar het blijft vervelend. Jolanda |
|
Geplaatst: donderdag 05 Februari 2009 08:42
Ik beheer het PGB van mijn zoon met ADD, waarvoor wij een oproep hebben geplaatst om zorgverleners te vinden. Ik heb slechts 2 keer gebruik gemaakt van de mogelijkheid "niet reageren", wanneer het een reactie was van iemand die totaal niet aan onze profiel eisen voldeed, maar toch besloot te reageren c.q. het "te proberen". Alle anderen hebben persoonlijk bericht gehad. Dit is naar mijn mening een teken van respect, en dank voor de interesse. De andere kant van het verhaal is dat, naar mijn ervaring, zorg verlenen aan iemand met een PGB erg lucratief is voor sommigen. Hierdoor word je soms overspoeld met reacties waar je niet om hebt gevraagd. Het kan zeer storend zijn om steeds weer door te linken om op elk bericht een antwoord te kunnen geven. Is het niet een kwestie van wederzijds begrip? Je hebt te maken met mensen, die zorg zoeken om grip te houden op het dagelijks leven. De weg er naar toe, door het woud van instanties en regels, is lang en ingewikkeld. Als je daar dan eindelijk bent wil je graag datgene vinden waar je om vraagt: echte zorg, in openheid en met respect. Als je dat basis gegeven al niet snapt, denk ik dat je niet geschikt bent kwalitatief goede zorg aan te bieden. Het PGB is geen commerciële handel in menselijke behoefte; als dat zo zou zijn zou je moeten weten dat, net als elke andere actie om klanten te werven door een bedrijf, je vaker geen reactie krijgt dan wel. Ik ga er nog altijd van uit dat vriendelijkheid de sleutel is en zal iedereen die reageert netjes bedanken. |
|
Marianna |
Geplaatst: donderdag 12 Februari 2009 09:01
Wauw jij voelt precies waar het om gaat!!!!! Compliment Marianna, beginnend pgber/autist die ook de bomen door het bos niet ziet :D |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk