1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wel of niet contract aanhouden

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 17 Januari 2009 10:18
hallo ik werk nu sinds een half jaar voor mensen met een pgb budget ik doe dit ongeveer 20 uur in de week. Hiernaast heb ik ook nog een oproepcontract bij een verzorgingshuis. Dit word soms teveel maar heeft het gevolgen voor mij als ik helemaal voor mezelf ga werken of is het beter om een aantal uren per maand in dienstverband te blijven werken ivm belasting
graag hoor ik van jullie ervaring
Geplaatst: zaterdag 17 Januari 2009 13:42
Voor de belasting maakt het niet uit. Uiteindelijk betaal je belasting over wat je feitelijk verdiend hebt.
Het gaat erom wat je met je oproepcontract feitelijk bruto per uur, incl. vakantiegeld en vrije dagen verdient.
Als dat meer is dan je bruto PGB inkomsten, kost het je geld om op te zeggen.

De belastingkortingen, die je nu waarschijnlijk hebt via het oproepcontract worden uiteindelijk met je hele inkomen verrekend.
Dus wat dat betreft maakt het evenmin uit.

Om ondernemersaftrek te krijgen moet je gedurende een jaar voor meerdere opdrachtgevers werken en kunnen waarmaken, dat je meer dan 1200 ? uur free lance gewerkt hebt. Als je dat voldoende kunt waarmaken kun je je oproepcontract laten omzetten in een freelance-contract en tellen de aldaar gewerkte uren mee voor het toaal. Informeer dat goed bij de belastingdienst!

Het belangrijkste is je bruto totale inkomen per feitelijk gewerkt uur te vergelijken.
Lieke Geplaatst: zondag 18 Januari 2009 10:18
Hmmm....interessant om te lezen dit.

Ik ben momenteel aan het overwegen mijn contract op te zeggen bij een zorginstelling waar ik werk. Ik werk hier nu 2,5 jaar, maar de doelgroep is voor mij even een uitstapje geweest...het loopt niet lekker binnen het team...en denk dat ik op het punt ben dat ik mijn tijd hier wel heb gehad.