1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Termijn herindiciatie

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 20 Januari 2009 17:01
Hoi,

Ik heb eind september '08 een herindiciatie aangevraagd voor mijn ene dochter, PGB liep 24 november af, en een nieuwe aanvraag voor mijn andere dochter. MEE heeft hierbij geholpen en de aanvraag "samen" laten lopen zodat er maar één indicatiesteller zou zijn. Eindelijk, 1 december, kwamen de indicatie's binnen. Nu zitten we bijna eind januari en heb ik nog steeds geen toekenning gehad van het Zorgkantoor. Ik vind dit absurd lang! Al vier maanden er mee bezig zijn en het nog niet rond hebben! De indicatie verloopt weer dit jaar in November. Voordat het rond is kan ik weer opnieuw beginnen! Is dit normaal? En waar kan ik hiermee terecht? Het Zorgkantoor zegt dat er na het binnenkomen van de indicatie, er nog een termijn van 6-8 weken voor staat!

Groetjes Miran
Anja Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2009 16:18
ook wij lopen tegen dezelfde situatie aan. Begin september begonnen, omdat de indicatie eind november afliep. Bij het zorgkantoor een achterstand waar onze zoon de dupe van wordt. Consulenten van MEE, die doen of ze betrokken zijn, maar zeer goed zijn in uitstellen, part-time werken,op vakantie gaan en ziek worden en dat allemaal zonder dat een collega het dossier overneemt. Het is een schandalige kwestie!!!Regio Delft/Schiedam, laten we het beestje maar bij naam noemen....

groet van Anja
Geplaatst: vrijdag 30 Januari 2009 22:15
De wettelijke termijn is 6 weken. Teken bezwaar aan.
Men kan en ambtelijke verlenging geven zodat de hulpverlening door kan gaan.
Meld dit bij Per Saldo.
Dit kan en mag niet!!!!!!
Schakel eventeel een advokaat in.
Anja Geplaatst: zaterdag 31 Januari 2009 01:54
een advocaat inschakelen, als die betaalbaar zouden zijn onmiddellijk......het bij "per saldo" melden is een optie...maar het is toch van de gekke om een bezwaarschrift te moeten indienen omdat de wettelijke termijn overschreden wordt? Van de ene papierwinkel in de andere...Godzijdank zijn wij capabel genoeg om ons "recht" te verhalen, maar hoeveel mensen zijn dat niet?? Er zijn tegenwoordig zo weinig mensen,die werkelijk ACHTER het werk staan waar ze voor worden aangenomen...als hun salaris maar gestort wordt....maar toch bedankt voor je reactie. Wij leggen ons er niet bij neer!
Zullen we de knuppel in het hoenderhok gooien??
Niet meer zwijgen dus.....en op het eind een soort van dankbaar zijn, als de PGB weer gestort wordt? Heeft dat ene kind toch recht op???
Anja, namens Ben( autist en ppd-nos)
Geplaatst: zaterdag 31 Januari 2009 11:21
Bij BJZ ging het bezwaar heel erg snel.
Al na een week kreeg ik een brief met de mededeling dat het bezwaarschrift was goed gekeurd en BJZ binnen 3 weken een indicatie moest afgeven.
Een paar dagen later konden wij al op gesprek en werd het allemaal netjes geregeld.

Maar als ik niets had gedaan dan had ik 9 maanden mogen wachten :shock:
Zoveel liepen ze namelijk achter.
Wijs ze op de rechten van jouw kind en de plicht die het zorgkantoor heeft.

Misschien heb je hier nog iets aan:
http://www.belangenbehartiger.nl/

Ik heb ook de tip gekregen een rechtsbijstand verzekering af te sluiten.
Helaas ook niet gedaan, maar eigenlijk hebben wij die wel nodig als je partner en/of kinderen een beperking hebben :cry:

Het is te triest voor woorden.
Geplaatst: zondag 01 Februari 2009 10:44
Neem als je wilt maar even contact met mij op via

{EDITED by moderator: e-mailadressen zijn niet toegestaan, verwijs naar je profiel}

Wellicht dat ik met mijn contacten bij de zorgkantoren iets kan betekenen.

Zet in de mail wel even wat contactgegevens dan bel ik zo spoedig moeglijk terug

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.