1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PBG als vast werk of bijbaan?

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 01 Februari 2009 21:39
Ik weet dat er vele vragen over gesteld zijn! maar het is nu ook beetje zoeken naar een speld in een hooiberg zoveel vragen zoveel antwoorden,
weet dan zelf ook niet meer waar ik mijn eventuele antwoord kan vinden.

maar momenteel ben ik op zoek naar werk, en week geleden gesprek gehad bij een gezin voor PGB werk, het gaat hierbij om een meisje met een lichamelijke beperking, volledig afhankelijk van zorg. 1 op 1 begeleiding bieden op een reguliere basisschool en thuis ondersteuning bieden. het klonk allemaal erg leuk en interessant.
VOlgnde week 2e gesprek, maar dan dus meer over de papieren, verlangens voorwaarden etc.....
het gaat waarschijnlijk om 3 volle dagen dus van 8 uur per dag. hoe zit het dan met vakantietoeslag? verzekering?? al die regeltjes?

Ze hebben al gezegd dat ze 14 euro geven inclusief vakantietoeslag. is dit een redelijk berag?? het is voor mij geen bijbaantje, Ik moet er dus van rondkomen, daarnaast ben ik nog wel bezig met verder solliciteren dus wil het waarschijlijk gaan combineren met een andere baan. Maar wat mag ik vragen?? mag ik meer eisen? hoe moet het precies geregeld worden??

alvast bedankt al jullie tips!

sorry! zie net op het laatst dat ik de letter PGB heb omgedraaid! :?

groetjes,
Dianne
Geplaatst: zondag 01 Februari 2009 23:17
je bent 26 en hebt spw en sph lees ik op je profiel.

ik vind 14 euro veel te weinig als het je hoofdbaan is, daar moet je dan ook nog belasting etc over betalen.

Voor ondersteunende begeleiding krijgt een pgb'er 33 euro bruto per uur,
dat mag je volgens mij ook wel vragen voor begeleiding van een
zwaar gehandicapt kind.

Vraag die mensen eens naar de beschikking CIZ en voor hoeveel uren zij
OB vergoed krijgen ?

Het is ook een kwestie van onderhandelen, succes !
Gast Geplaatst: zondag 01 Februari 2009 23:55
een pgb'er is wel vrij om meer of minder te betalen
maar ik zou me houden aan de tarieven zoals die hier
vermeld staan :
De Weektabel pgb tarieven 2009 :
http://www.pgb.nl/showpage.php?pa=588
Geplaatst: maandag 02 Februari 2009 13:50
Doen onder de volgende voorwaarden:

- €14.- per uur netto= ongeveer €20.- bruto.
- Doorbetaling als opdrachtgever niet kan, bijv.
gedurende schoolvakanties.
- minimaal aantal uren betalen per oproep.
- Excl. doorbetaalde vrije dagen, is minimaal 4 weken per jaar. Zo niet dan behoort het brutoloon 8.5 % hoger te zijn.
- Maak gebruik van de opting-in regeling van de SVB.

Simpeler is een vast loon per maand af te spreken, dat het hele jaar door betaald wordt.

Als het € 14.- bruto is, raad ik aan het alleen te doen als aan alle overige voorwaarden voldaan wordt. Anders ben je echt te goedkoop.

Het is inderdaad ook een kwestie van onderhandelen.

Je kunt nog overwegen zelf bij de UWV een vrijwillige werknemersverzekering af te sluiten voor WW, ziektewet en WIA.
De premie is aftrekbaar voor de belasting.
Als je afspreekt om op gemiddeld 4 dagen te werken, heb je geen vrijwillige werknemersverzekering nodig.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.