1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vertrouwenspersoon

Auteur Bericht
Jeanne Geplaatst: dinsdag 03 Februari 2009 12:08
Ik werk in een gezin als zelfstandig ZZP-er en wordt regelmatig belaagd door de vader van het gezin. Deze bedreigt me verbaal enorm, met een bulderende stem en het is ook zo dat het elke grond mist. Hij is zijn eigen frustraties aan het uitgillen. Zijn vrouw weet hiervan en zegt: " trekt het je niet aan". Maar hoe doe je dat als de adrenaline door je lijf giert?

Mijn cliente kan niet (altijd) vertellen wat er met mij gebeurd, zij zou dus nooit een verklaring kunnen afleggen. Dus een aangifte of zo is ook niet de weg. Bovendien heb ik hier behoorlijk wat inkomsten . Ik werk daar 10 uur per week. Weet iemand een vertrouwenspersoon in Brabant ( liefst omgeving Eindhoven)?
Geplaatst: dinsdag 03 Februari 2009 13:51
Mijn advies is stoppen en wel per direct.

Een PGB is voor mensen, die regie kunnen voeren. Bovendien moeten zij zich als goed werkgever gedragen, zodat je het overeengekomen werk op een goede manier kunt doen.
Bovendien is de PGB houder verantwoordelijk voor de kwaliteit van de hulp. Dat wordt moeilijk als de werkgever zelf een belangrijk onderdeel van het probleem vormt.
Op al deze punten lijkt het hier mis te zijn.
Als hulpverlener moet je nagaan of je toekomstige werkgever in staat is om als werkgever te functioneren.
Een grote valkuil voor hulpverleners is, dat zij zich wel eens laten chanteren met hun eigen idealisme en verantwoordelijkheidsgevoel.
Geldnood bij de hulpverlener is ook een valkuil.

Mijn advies is op deze basis stoppen, de zorg omzetten in ZIN en zorgen dat je in dienst komt van de instelling, die de hulp gaat doen in dit gezin en wel de werkgeversfunctie op een goede manier kan vervullen.
Verder gaan is hetzelfde als je tuin besproeien met een geperforeerde tuinslang; Alles wordt nat en de plantjes verdrogen toch!

Sterkte!