mag ik uitstapjes declareren van het pgbbudget
Auteur | Bericht |
---|---|
Sylvia |
Geplaatst: woensdag 04 Februari 2009 13:14
Hallo ik ben verzorgster van 3 verstandelijk gehandicapten kinderen Deze kinderen gaan regelmatig met mij naar een overdekte speeltuin waar ze heerlijk kunnen spelen mag ik de kosten hiervoor plus reiskosten aftrekken van he budget ? want nu betaal ik al maanden alles uit eigen zak en gaat hetvan mijn eigen salaris af wie weet wat je als post af kan trekken en wat niet ? en wat als je speelgoed nodig heb voor het geven van speciale begeleiding t.b.v bevordering kind |
Geplaatst: woensdag 04 Februari 2009 15:12
Toegangsgelden vallen niet onder de AWBZ. Deze behoren ouders zelf te vergoeden. Gezonde kinderen gaan ook wel eens naar de speeltuin! Anders kun je proberen deze kosten als verwervingskosten van de belasting af te trekken. |
|
(verwijderd) |
Geplaatst: maandag 30 Maart 2009 19:57
Ik ben het ermee eens dat je gebruikelijke zorg bij ouders declareert in plaats van bij de AWBZ, maar het is de vraag wat gebruikelijk is. Als je met je gezonde kinderen naar een pretpark gaat, neem je ook geen begeleider mee (of misschien je vriendin met kinderen) en dus zou je dan ook kunnen stellen dat dat onkosten zijn die horen bij de begeleiding. Volgens mij kun je het entree bewijs van de hulpverlener wel declareren bij het uurloon. Niet die van de klient en haar brusjes en gasten. Maar belangrijker nog vind ik dat een hulpverlener al van te voren met de hulpvrager afstemt hoever de poolstok reikt en wat er wel en niet kan....... Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ouders achteraf worden geconfronteerd met kosten van uitstapjes waar ze niet op gerekend hadden. |
Pascalle |
Geplaatst: zondag 03 Mei 2009 17:57
Hallo, Ik heb navraag gedaan bij Per Saldo. De kosten die de begeleider tijdens OB/AB maakt mogen verantwoord worden vanuit het PGB. Let wel: de kosten van de begeleider niet van de kinderen. Dit kan bij het loon opgeteld worden bij de verantwoording. Bij controle moet je wel bonnetjes e.d. kunnen overleggen. Goede afspraken maken wie wat betaald lijkt me zeer verstandig. Anders wordt je uurloon wel erg gedrukt door de uitjes. M.vr.gr. Pascalle |
Geplaatst: donderdag 10 September 2009 22:17
Als mijn zoon opstap gaat met zijn PGB-hulp, zorg ik ervoor dat ze geld mee hebben. Voor de entree, voor eten en drinken e.d. Ik vind het erg raar dat je dat uit eigen zak moet betalen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk