1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

belasting

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 05 Februari 2009 15:17
Hallo
In mijn arbeidsovereenkomst staat dat ik zelf mijn inkomsten op moet geven aan de belasting. Op dit moment ontvang ik gewoon mijn bruto salaris. Ik weet niet hoe/waar en wat ik op moet geven bij de belasting. Kan iemand mij dat vertellen?
Geplaatst: donderdag 05 Februari 2009 15:49
In februari krijg je van de belastingdienst een verzoek om aangifte te doen over het jaar ervoor. Zo niet dan moet je zelf aangifte doen.
Van de site van de belastingdienst kun je het aangifteformulier downloaden.
Zij weten ervan, want het zorgkantoor geeft door hoeveel er aan jou betaald is.

Totdat je een aanslag krijgt wel elke maand 40% apart leggen, zeker als je nog andere inkomsten uit werk hebt.
Klaske Geplaatst: woensdag 11 Februari 2009 09:37
Op het aangifte formulier vind je
werk uit andere inkomsten en hier vul je de inkomsten die je bruto krijgt helemaal.

Hou je wel een kasboek bij met de gemaakte kosten zodat je dat kunt aftrekken van je inkomen.
Ook een verzekering kan erg nuttig zijn en kost niet veel.

Verder alle gemaakte kosten net als bij een bedrijf kun je aftrekken want het kost ook geld dat je werkt.

vraag anders eens een boekhouder want die weten er veel van en zijn hun geld wel waard
Villa Wonderkind Geplaatst: dinsdag 24 Februari 2009 20:26
Het is mij niet duidelijk of je in loondienst bent of als freelancer betaald wordt. Als je als freelancer in dienst bent geldt inderdaad bovenstaande reactie.
Als je in loondienst bent is dit anders en vul je dit bij dienstbetrekkingen in en kun je je kosten niet aftrekken. (gewoon de bedragen overnemen van je loonstrookje)

Groet

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.