zorgverlener pgb en therapeut
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 10 Februari 2009 16:21
Hallo, Ik werk bij diverse gezinnen met PGB, al vele jaren met plezier. Nu maakt het zorgkantoor op eens problemen en vergoedt mijn facturen van mijn praktijk niet meer aan mijn clienten (tot nu toe 1). Dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat ik ook kunstzinnig therapeut ben. Maar ik geef helemaal geen kunstzinnige therapie aan deze kinderen, ik ben wel leuk en creatief bezig, maar het is gewoon OB of AB. Zijn er anderen die ook een therapeutisch beroep hebben (wat normaliter door de zorgverzekeraars vergoed kan worden) en als extra activiteit (en laten we eerlijk zijn extra inkomsten) ook nog zorg aan mensen met een pgb biedt? Heeft iemand anders ervaringen met problemen met het zorgkantoor? Dit hoor ik graag!!! Groetjes Sandra |
|
Klaske |
Geplaatst: woensdag 11 Februari 2009 09:33
Hallo, Ik heb zelf ook een praktijk en het zorgkantoor heeft onderzoek en navraag gedaan wat ik precies doe. Duidelijk uitleg gegeven dat het awbz zorg in vorm van o.b. is en dit werd geaccpeteerd. Eventueel kun je ook buiten je praktijk een rekening schrijven je doet het dan op je persoonlijke naam en bsn nummer en ben je ondersteunend begeleider. met een contract als freelancer . Groet Klaske |
Geplaatst: vrijdag 13 Februari 2009 14:16
Hoi Klaske, Bedankt voor je antwoord. Het zorgkantoor heeft dus geen contact met me opgenomen, maar me gewoon op een zwarte lijst gezet... als persoon en praktijk. Dus buiten mijn bedrijf om factureren is voor mij ook geen optie.. Bedankt! Groetjes Sandra |
|
Geplaatst: vrijdag 13 Februari 2009 14:33