1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

hallo

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 18 Februari 2009 11:54
ik heb mij ingeschreven op nationalehulpgids.nl, ik ben op zoek naar een baan voor 4 dagen per week, maar ik wil wel graag een contract, geen freelance ofzo, nu is mijn vraag hoe kom ik aan een contract? wie kan mij hier mee helpen?

groetjes sandra strijker {edited}e-mail adres niet toegestaan, verwijs naar je profiel{edited}
Geplaatst: woensdag 18 Februari 2009 14:04
4 dagen per week lijkt mij heel moeilijk met één opdrachtgever. Vooral, omdat persoonlijke verzorging niet tot je aanbod behoort.
Je zoekt dus iemand met een hoog PGB.
Dat zijn vaak volwassenen/kinderen, die te ziek/beperkt zijn om van een dagbesteding gebruik te maken of dat niet willen.
Bij kinderen heb je dan te maken met kinderen, die ontheffing van de leerplicht hebben dus een niveau van minder dan 2-3 jaar, zonder kans om bij te leren.
Ouders/PGB houders moeten erop kunnen vertrouwen, dat je deze werkzaamheden zelfstandig, zonder toezicht kunt uitvoeren.

Bij PGB-zorg wordt altijd op basis van contracten gewerkt, dus dat probleem is hier niet aan de orde.

Wellicht kun je bij je aanbod beschrijven, waarom je denkt voor voormelde doelgroepen een passend aanbod te hebben.
Kwadraat Geplaatst: woensdag 18 Februari 2009 16:09
Je zegt dat je een contract wil en niet als zelfstandig ondernemer (dat ben je als je 4 dagen per week freelance onderneemt). Je krijgt een contract van een pgb houder. Maar dan ben je nog steeds zelfstandig. je kan betaald worden via opting-in, dan wordt de belasting automatisch ingehouden.
Maar je hebt geen sociale verzekeringen. Wel een vorm van ziekte uitkering geloof ik.

Ik denk dat je niet met pgb kan werken als het zelfstandig ondernemerschap je niet aanspreekt.
Geplaatst: woensdag 18 Februari 2009 16:26
Bij 4 dagen in de week bij één opdrachtgever ben je verplicht in loondienst, met alle werknemerverzekeringen van dien en dus geen ondernemer.
Villa Wonderkind Geplaatst: dinsdag 24 Februari 2009 20:13
Bovenstaande reactie klopt helemaal. Je maakt zelf de keuze of je in loondienst wilt of als freelancer wilt werken.

Elk hebben eigen voor en nadelen. Ik heb eerst een aantal jaar in loondienst gewerkt en sinds 2 jaar werkzaam als freelancer.

Succes met je zoektocht. En inderdaad 4 dagen werken is erg lastig te vinden, mensen vragen vaak maar een aantal uur per dag/week en de tijden zijn vaak te specifiek om meerdere opdrachten te kunnen combineren.

Groet

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.