Betaling OA aan huisgenoot via PBG
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 19 Februari 2009 01:16
Sinds 96 weet ik dat ik een zoon met de diagnose McDD heb. Per 2005 heeft hij een PGB. Tot dit moment heb ik alles "kosteloos" gedaan. Door alle problemen ben ik zelf in 98 in de ziektewet beland, heb nog maar een kleine WAO van 200 euro (was ca. 550 WAO/WW) Waar doe ik goed aan: - Een baan zoeken en proberen de zorgverlening over te laten aan profs (tot nu toe ben ik zeer positief hierover) - OF zoals nu prof(s) en al 19 jaar mijn inzet en een gedeelte van het PGB aan MIJZELF gaan toekennen. Kies ik voor het laatste, hoe zit ik met: - de ziektewet, WW, WAO, pensioen etc. etc. etc. Wie kan mij adviseren, vr. groet Joke |
|
Geplaatst: donderdag 19 Februari 2009 10:26
"Kies ik voor het laatste, hoe zit ik met: - de ziektewet, WW, WAO, pensioen etc. etc. etc." Bij U is sprake van een contract met een familielid. Ziektewet, WW, WAO, pensioen zijn dan niet aan de orde. Bij zo'n laag inkomen loont het niet om een pensioenverzekering af te sluiten. De provisie is in vergelijking tot het spaarbedrag hoog, wellicht is pensioensparen iets voor U. Bij het UWV is het mogelijk hiervoor zelf verzekeringen af te sluiten. ( Vraag uitdrukkelijk na of dat ook bij een contract met familieleden kan) Aangezien U een WAO-uitkering heeft zullen de inkomsten uit PGB (gedeeltelijk ?) daarop gekort worden. M.a.w.: U moet aardig wat inkomsten uit PGB hebben om dat verlies te compenseren. |
|
Geplaatst: donderdag 19 Februari 2009 13:32
In verband met de wao-uitkering is het goed om met het uwv te overleggen. Inkomsten onder een bepaald bedrag worden niet volledig gekort.Het is zelf mogelijk hierover een "gedeeltelijk reïntegratie" gesprek met uw arbeidsdeskundige aan te vragen. Mijn eigen ervaring is dat deze zeer behulpzaam zijn en dat dit gesprek alleen informatief is. Dus geen risico voor uw uitkering met zich mee brengt. Jolanda |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk