1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Ontslag gehad

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 24 Februari 2009 22:44
Mijn werkgeefster heeft mij afgelopen woensdag per direct ontslagen via de telefoon en een dag later lag de brief binnen. Als reden gaf zijn mijn ziekteverlof en niet-werkbare situatie aan. Ik heb aangegeven dat ik het er niet mee eens was. Via het juridisch loket heb ik de tip gekregen om een nette brief te schrijven. Heb ik gedaan en persoonlijk in de bus gedaan. Advocaat is ook al stand-by.

Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft?
Logeren met je PGB Geplaatst: donderdag 26 Februari 2009 16:30
Hoi tamara,

Het is natuurlijk een hele rottige manier om zo je ontslag te krijgen.
De vraag is ben je als freelancer aan het werk of in loondienst.
Heb je algemene voorwaarden opgesteld of staat er iets in je contract over de ontbinding van het contract.
Ik denk dat je voorzichtig moet zijn om er meteen een advocaat op te zetten.
Ik zou eerst is proberen om er zelf met je klant uit te komen en de reactie van de brief af te wachten.
Ook vind ik dat je als zorgvrager zelf mag beslissen of je door iemand wel of niet geholpen wil worden.
Ik denk dat je dit als zorgverlener moet respecteren ongeacht of je juridisch in je recht staat of niet.

Ook vraag ik me af of het geheel onverwachts komt, ik houdt n.l iedere twee maanden een evaluatie bij mijn klanten of ze nog tevreden zijn.
Wanneer je klant ontevreden is zal je dit waarschijnlijk al eerder gemerkt hebben of zal er misschien iets voorgevallen zijn?

Ik wens je veel succes

groetjes sabine
Britt Geplaatst: woensdag 04 Maart 2009 16:53
Hoi tamara,

Ik had een geprek gehad bij een gezin om te komen werken op zaterdag middag. Alles was goed gegaan en ik mocht een middag op proef komen.
Een week later krijg ik een mailtje dat ze het niet meer zagen zitten omdat ik ook nog werkzaam ben bij een ander gezin wat hun kennen. Ik vond dit een stomme reden want de gezinnen hebben niks met elkaar te maken. Het was nog geen ontslag zoals jij gehad hebt maar het voelt wel zo.

groetjes
Cailin Geplaatst: zaterdag 07 Maart 2009 18:34
Hallo Tamara,

Het is vervelend als je ontslagen wordt dat staat buiten kijf. Ik zelf (pgb houder) houd altijd de vinger aan de pols, om zo meningsverschillen en andere zaken snel en efficient op te lossen. Ik weet niet of dat jou werkgever evaluatie gesprekken met je gehouden hebt of niet...Maar over het algemeen komt een ontslag nooit helemaal onverwacht.

Ik vind zelf dat de werkgever (PGB houder) verantwoordelijk is, om regelmatig evaluatie gesprekken te houden, ik vind dit geen taak voor de zorgverlener zoals in een eerder bericht werd gesuggereerd. Het PGB is bedoeld voor mensen die zelf heel erg goed weten wat voor zorg zij nodig hebben, en hoe zij deze zorg graag ingevuld willen zien.

Word de zorg aan een kind met PGB geleverd is het goed laten lopen en evalueren van de samenwerking de taak van de ouders.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.