1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

De stap naar ZZP

Auteur Bericht
Lieke Geplaatst: vrijdag 27 Februari 2009 20:16
Beste mensen,

Graag zou ik jullie mijn situatie voorleggen, met de vraag om advies.

3 jaar geleden ben ik gestart met de zorg voor 1 verstandelijk gehandicapt meisje vanuit het PGB. In die tijd ben ik ook als oproepkracht bij een GGZ-instelling gaan werken. In de tussentijd ben ik afgestudeerd als HBO-verpleegkundige en heb ik een contract gekregen voor 16 uur. Daarnaast ben ik bij nog een tweede gezin gaan werken.

Per 1 april heb ik ontslag genomen, ik ben mijn uitdaging en motivatie kwijtgeraakt en het koste me enorm veel energie om naar mijn werk toe te gaan. Ik denk ook wel dat ik daar mijn beste tijd heb gehad. Ik heb enorm veel mogen leren binnen GGZ, maar het is nu tijd om echt te kiezen voor waar ik wil gaan...de zorg voor kinderen die net iets meer zorg nodig hebben.

Inmiddels ben ik dan ook begonnen bij een derde gezin en werk nu zo'n 20 tot 30 uur vanuit het PGB.
Ik heb in de tussentijd ook gesolliciteerd bij een kinderdagcentrum voor gehandicapte kids, heb een contract aangeboden gekregen, maar twijfel.
Deze functie is voor 2 dagen....en valt op een van de dagen dat ik vast voor een jochie zorg. Het gaat erg tegen mijn gevoel in om dit te stoppen.
Daarnaast zal ik mijzelf zowiezo denk ik moeten gaan verzekeren voor AOW voor het (hoofd)inkomen vanuit het PGB.

Dus mijn vraag aan ZZP-ers onder jullie:
- wat zijn jullie maandelijks kwijt aan verzekeringpremies?
- waar hebben jullie deze afgesloten?
Nelleke Geplaatst: zaterdag 28 Februari 2009 10:52
Bij het UWV zijn de premies als volgt:

WIA-verzekering 6,32% van het dagloon
WAO-verzekering 5,85%
Ziektewet-verzekering 6,49%
Annelies Geplaatst: zaterdag 28 Februari 2009 12:39
Voor alle zorgverleners, die met hetzelfde probleem zitten. Namelijk de overgang van loondienst naar het het werken als ZZP´er.
Voor hen zijn er speciaal de komende 2 maanden diverse cursussen.

De cursussen zijn in Nieuwegein. De kosten van deze cursussen zijn laag.
Je kunt kiezen uit verschillende data : 6 maart, 27 maart, 3 april en
24 april.
Je krijgt vooraf een deelnemerslijst. Zodat je samen met anderen uit je regio kunt reizen. De cursuslocatie is goed te bereiken voor openbaar vervoer en voor de auto ( gratis parkeren ).

Elke cursusmiddag is uniek. Er worden verschillende onderwerpen
behandeld. .
En kennis overgedragen, die je zo kunt gebruiken in je praktijk.
Over o.a. belastingen, verzekeringen en boekhouding, Var-WUO, klachtenbehandeling zelfstandigen.
Tevens is er ruimte om ervaringen en kennis uit te wisselen.
Wil je meer informatie over deze cursusmiddagen, dan kun je een email
sturen. Zie daarvoor mijn profiel.

m.v.g., Annelies Blekman
Care to smile Geplaatst: donderdag 02 April 2009 13:44
Hallo :)

Ik zou graag willen weten hoe ik me kan aanmelden voor de cursus van 24 april. En wat de kosten daarvan zijn. Ik wil als freelancer starten, en heb al het een en ander opgezocht op internet, maar het lijkt me wel fijn om ervaring met anderen uit te kunnen wisselen.
Ik hoop gauw wat van u te horen.

Liefs,

Daniela
Annelies Geplaatst: donderdag 02 April 2009 16:41
Hallo Daniela,

Wanneer je via google zoekt naar " thuisverpleegkundige " dan vind je me bovenaan. Op mijn website staat mijn email adres. Stuur me maar een email, dan ontvang je alle informatie over de cursusmiddagen.
De kosten van deze middagen zijn laag.
Op 3 en 24 april en op 2 en 30 oktober zijn er weer cursussen.

Tot ziens, Annelies Blekman
Geplaatst: zaterdag 04 April 2009 11:33
Ik proef onzekerheid als ik je bericht lees. Er is altijd het dilemma: wat wil ik, wat kan ik en wat durf ik. Als je al aangeeft dat je vor je eigen gevoel iets wilt waar je je goed bij kan voelen ligt de keus voor de hand. Als je de eigen motivatie als uitgangspunt neemt en dat koppelt aan je professioneel inzicht, kennis en ervaring blijft er weinig drempe;vrees over. Ik hanteer in mijn werken altijd het credo: gebruik je mogelijkheden om je beperkingen te beinvloeden.
" een reis van duizend mijl begint met de eerste stap voorwaarts"

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.