Niet ziekgemeld
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: zondag 01 Maart 2009 21:42
Hallo allemaal, Ik werk bij twee mensen via het PGB. Nu ben ik 3 weken ziek geweest, en heb mij bij alle twee ziekgemeld. Nu heeft mijn 1e werkgever mij keurig netjes afgemeld en mijn andere werkgever dit niet gedaan. Na overleg hoe en wat en waarom die het niet heeft gedaan, was zijn antwoord: Omdat jij er niet bij had gezet of ik het SVB wou bellen. Ik heb mij goed en wel ziek gemeld, en dit leek mij voldoende! Nu heb ik mijn geld geeist, maar hij dreigt gelijk met de rechter, er is dus geen gesprek met deze man aan te gaan. Is er nu nog een weg te bewandelen om mijn "verloren"geld als nog te krijgen? |
Geplaatst: maandag 02 Maart 2009 11:06
Ziek melden is een verantwoordelijkheid van de werkgever. Als hij U vergeten heeft ziek te melden zijn de gevolgen voor zijn rekening en moet hij U volgens contract doorbetalen. Dat is voor hem alleen een probleem als hij tegelijkertijd vervangende hulp heeft ingehuurd. Kortom: Praat er nog eens over en bevestig zo nodig schriftelijk Uw ziekmelding en dat U derhalve aanspraak maakt op doorbetaling van loon, zoals contractueel overeengekomen is. Zo niet, dan kunt U het beste stoppen. U kunt in loondienst alleen goed functioneren met een werkgever, die zich als een goed werkgever gedraagt. |
|
Geplaatst: maandag 02 Maart 2009 17:08
Hallo, Bedankt voor je bericht terug. Er valt niks te beginnen met deze man, Hij heeft mijn vandaag, via de e-mail laten weten dat ik niet meer terug hoef te komen bij hem. Mijn vriendin die ook bij hem werkte, heeft de zelfde e-mail gekregen, dat zij ook niet meer terug hoeft te komen. Ik heb hem een aangetkende brief gestuurd, met de regels van een maand opzeg termijn, en dat het schriftelijk bevestigd moet worden. Hopelijk heb ik hier goed aan gedaan. Ik ben er blij dat ik er nu maar van af ben, hij is handtastelijk, scheld je uit, noemt je een leugenaar, alles is jou fout en doet nooit iets goed. |
|
Geplaatst: dinsdag 03 Maart 2009 10:00
Jammer, wel een opluchting. Als deze man er zo'n puinhoop van maakt, ben ik benieuwd of hij zijn PGB-zaakjes op orde heeft. Zo niet, dan is hij een flinke schuld bij het zorgkantoor aan het opbouwen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk