1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Logeerhuis

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 02 Maart 2009 22:03
Ik heb een vraag aan de mensen die zorgen voor hun kind met een beperking.

Graag zou ik een kleinschalig logeerhuis willen beginnen voor mensen met een verstandelijke beperking. Dit doe ik, omdat ik vaak bij werk in logeerhuizen de middelen mis om daadwerkelijk iets te kunnen ondernemen.

Waar gaat al dat geld naartoe?

Graag zou ik willen inventariseren of er animo is voor een logeerhuis die echt doet wat ze zegt, en zegt wat ze doet!

Met vriendelijke groet,

Michael Putman
Geplaatst: maandag 13 Juli 2009 14:27
Hallo Michael,

Ik denk zeker dat er animo is voor een logeerhuis zoals jij het omschrijft.
Zelf ben ik geen ouder, maar ook zorgverlener. Al jaren loop ik ook met het idee rond om een eigen logeeropvang te organiseren, omdat ik het niet eens ben met de verzakelijking in de zorg. Het mag weer persoonlijker, warmer en meer betrokken worden van mij.

Wat ik mis in jouw forumberichtje; je regio. Waar zou je dit willen starten. Nederland is wat dat betreft heel erg groot :o

Daarnaast is denk ik de eerste indruk van een berichtje voor ouders/verzorgers van groot belang. Ik zie een aantal spellingsfouten bij jou in je berichtje en hierdoor maak je geen professionele indruk op mij.

Mocht je nog steeds de intentie hebben om een logeervoorziening op te starten, wens ik je alle succes en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Met vriendelijke groeten,
Cynthia
Geplaatst: dinsdag 21 Juli 2009 03:17
Cynthia welke spelvoudten ben je dan tegengekomen?
Ik zie er geen.
En ik behoor tot een minderheid die nog goed kan spellen.
Oftewel: de meeste mensen zullen zich daar niet aan storen.

Wel één taalfoutje waarvan je er in de media op internet en het ANP legio tegenkomt: 'een logeerhuis die' moet natuurlijk zijn 'een logeerhuis dat'.
Maar als je er echt eentje wilt opstarten, heb je je aandacht wel bij belangrijker zaken nodig.
Logeren met je PGB Geplaatst: maandag 12 Oktober 2009 22:15
Beste uitje,

Zelf ben ik twee jaar geleden een logeeropvang opgestart.
Dit loopt nu heel goed en ik heb 8 mensen in dienst die maandelijks 1 of 2 weekenden voor mij werken.
Je vraagt je af waar het geld naar toe gaat. Ik kan me voorstellen dat je de bedragen erg hoog vindt.
Maar personeel kost erg veel geld daarnaast zijn er verzekeringen, spelmateriaal het huren van bungalows etc.
Ook moet je rekening houden met niet altijd een volledige bezetting.
Als je alles bij elkaar optelt en zelf ook nog salaris eruit moet ontrekken dan kom je al snel aan bedragen tussen 400 en 600 euro per weekend.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.