1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

freelancer persoon of instelling?

Auteur Bericht
Corina Geplaatst: maandag 02 Maart 2009 23:42
Ik kom er niet uit. Is een freelancer een persoon of een instelling? Dit in het kader van de verantwoording waar ik mee bezig ben.
Geplaatst: dinsdag 03 Maart 2009 15:05
Een freelancer is een persoon die"in eigen dienst werkt" en dus ook zelf verantwoordelijk is voor de belastingafdracht, verzekeringen enz. Je betaalt een freelancer per gewerkt uur. Verder zijn er kantoren die freelancers bemiddelen en hiervoor bemiddelingskosten in rekening brengen. Zij zijn niet verantwoordelijk voor het werk van de freelancer maar zorgen vaak wel voor de financiële administratie.

Ik kan mij indenken dat dit verwarrend werkt. Voor de verantwoording moeten deze gegevens op de arbeidsovereenkomst staan. Verder kan uw hulpverlener als het goed is u hier meer over vertellen.
Geplaatst: zondag 15 Maart 2009 20:15
Het is wel van belang dat de zorgverlener die als zelfstandige bij je werkt, in het bezit is van een VAR-Verklaring en inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Dit om problemen met de belastingdienst te voorkomen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.