1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wie kan mij helpen.

Auteur Bericht
Anja Geplaatst: donderdag 05 Maart 2009 20:59
Hallo,
Ik heb een vraagje!
Welke tarief moet ik hanteren voor hulp bij een kind met adhd voor twee etmalen per weekend bij mij thuis?

En heeft er iemand een site waar ik de tarieven af kan halen wat je moet hanteren?

Groetjes anja
Tanja Geplaatst: zaterdag 07 Maart 2009 13:01
Hallo Anja,

Er is geen lijst met hoeveel je kunt vragen voor een etmaal. Is ook afhankelijk welke zorg je gaat verlenen en welke achtergrond en opleidingen je hebt. Een gespec. verpleegkundige vraagt meer dan iemand die ondersteuning geeft. Ook daar zie je wel weer veel verschil tussen. Het is dus goed om je heen kijken en vergelijken.
Vaak gebeurd dat op eigen inzicht of via tarieven van bemiddelingsburo's.
Voor een weekeinde lopen de prijzen erg uiteen. Iemand die tijdelijk verblijf krijgt toegewezen krijgt ongeveer 350 euro (net iets meer) per maand om daar aan uit te geven. Dus als iemand kiest voor een weekeinde verblijf van 500 euro dan moet er uit een ander potje geld gehaalt worden, wat mag ivm besteedingsvrijheid.
Vaak wordt als het om zoveel uren gaat een vast bedrag afgesproken en niet per uur uitbetaald.
Hopelijk heb je hier iets aan. :lol: :lol: :lol:
Anja Geplaatst: zaterdag 07 Maart 2009 13:52
Bedankt voor je berichtje

Groetjes anja
Geplaatst: woensdag 11 Maart 2009 21:30
Hallo Anja,
bij mijn weten is het tarief 96 euro per etmaal.
Daar gaat natuurlijk voor de zorgverlener nog belasting af.
Als je als PGBhouder een kleiner budget voor TV hebt, zou je met de zorgverlener kunnen onderhandelen.
Ook zou je AB of OB kunnen toevoegen zodat het voor een zorgverlener aantrekkelijk blijft.
Dit hangt natuurlijk ook af van wat je van de zorgverlener verwacht.
Succes!
groetjes Malou

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.