Belasting betalen over tijdelijk verblijf??????
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 05 Maart 2009 22:29
Hallo allemaal, moet ik belasting betalen over de inkomsten vanuit tijdelijk verblijf? Het zorgkantoor zegt volgens mijn client van niet. De sociale verzekeringsbank zegt van wel. En mijn boekhouder denkt ook van niet. :?: :?: :?: :?: :?: Nergens vind ik hier een eenduidig antwoord over en er is geen jurrespondentie over. Graag jullie reactie! Alvast bedankt :D , Groetjes Malou |
|
Taco |
Geplaatst: donderdag 05 Maart 2009 23:18
Beste Malou, over alle indicaties waarvoor hulp ingekocht wordt via het PGB moet belasting betaald worden omdat het verantwoord moet worden en dus opgegeven wordt aan de belastingdienst. Alleen wanneer je een 'gift' zou krijgen vanuit het vrij besteedbare deel zou je daar onder uit kunnen komen. Het antwoord is dus: Je bent belasting plichtig, ook over 'Tijdelijk Verblijf'. |
Matthijs |
Geplaatst: zondag 08 Maart 2009 22:03
Ja, je moet inkomstenbelasting betalen, want je hebt inkomsten. Nee, je hoeft geen BTW af te dragen, want PGB-zorg is vrijgesteld van BTW. Misschien ontstaat hierdoor enige verwarring... |
Geplaatst: woensdag 11 Maart 2009 21:18
Bedankt voor jullie reacties :wink: |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk