1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

weigering verzenden van jaaropgave

Auteur Bericht
Kim Geplaatst: woensdag 18 Maart 2009 11:55
Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik heb 1,5 jaar bij een gezin gewerkt via het PGB. Ik heb alle loonstroken opgestuurd gekregen, maar nu weigert de moeder om mij de jaaropgave op te sturen. Ik moet mijn T-biljet invullen en ik geloof niet dat dit kan zonder jaaropgave. Ik heb de moeder meerdere keren gevraagd om het op te sturen, maar zij geeft als reden aan 'dat zij zich niet laat becommanderen door een 21-jarige en dat de jaaropgave iets is dat zij niet nodig heeft, dus het wel prima vindt'. Ik vind dit erg vervelend. Ik heb met erg veel plezier met haar zoon gewerkt en zij heeft ineens een e-mailtje gestuurd met het bericht dat ze mij niet meer in dienst wilde hebben. Ik heb (nog) geen handtekening gezet onder de beeindiging van het contract. Ik heb aangegeven dat ik de handtekening zet, zodra ik de jaaropgave van haar krijg. Zij zegt dat ze de handtekening toch niet nodig heeft en gaf de bovenstaande reden aan.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Geplaatst: woensdag 18 Maart 2009 12:58
Als de salarisbetaling via de SVB is gegaan moet er een jaaropgave van die kant zijn. Overigens op de laatste strook van 2008 kun je bij de cumulatieve totalen zien wat je totaal verdiend hebt en wat er is ingehouden.
Als het buiten de SVB om is gegaan kun je alle betalingen van 2008 bij elkaar optellen en de som invullen bij bijverdiensten op het belastingbiljet.
In dat geval kan het zijn, dat je nog belasting moet betalen en niet terugkrijgt, zoals je meent door een T biljet in te vullen.
In dat geval was je salaris bruto en niet netto. Als je op minder dan 4 dagen in de week werkte, was je waarschijnlijk zelf verantwoordelijk voor de belastingafdracht.

Kinderachtig overigens, PGB is voor volwassen mensen!
Kim Geplaatst: donderdag 19 Maart 2009 15:07
De salarisbetaling is inderdaad niet via de SVB gegaan. Ik heb hier al een e-mail naartoe gestuurd met de vraag of er een jaaropgave is. Helaas gaven zij het antwoord dat ze mij niet kunnen helpen, omdat de uitbetaling niet via hun gaat. Ook gaven ze als tip om toch de budgethouder om een jaaropgave te vragen. Nee, aan dat advies heb je echt wel wat!:wink:
Ik denk dat ik wel wat belasting zal moeten terug betalen, maar ik heb in 2008 ook een bijbaan gehad als flexwerker (minimaal 8 uur per maand) waar ik geen loonheffing over heb gekregen. Misschien valt het allemaal wel mee en krijg ik nog iets terug. Afwachten dus..

Het is inderdaad erg kinderachtig allemaal. En dan denk je dankbaar werk te verrichten.:?

Bedankt voor de reactie! Nu weet ik hoe ik het kan invullen op het T-biljet!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.