ziek, maar toch gewoon aan het werk
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 20 Maart 2009 16:42
Ik heb een hulp in de huishoudig, dus voor het zware werk, via een bemiddelingskantoor. Zij werkt op freelance basis en krijgt alleen de gewerkte uren uitbetaald. Daarom ligt het basis uurtarief iets hoger al is het niet veel. Nu is zij de afgelopen maanden vrij veel ziek maar zoals zij zelf zegt kan ze zich niet ziekmelden want dan heeft ze geen inkomen. Dit kan ik goed begrijpen, maar........... Ziek betekend ook dat het zwaardere werk te zwaar is en dus minder goed gebeurd. Wel moet ik natuurlijk het volle tarief betalen en mijn huis wordt niet goed schoon Het is een schat van een hulp, ze is aardig en gevoeling. Dat wil ik graag zo houden. Als ik zeg dat ik ervan baal de volle mep te moeten betalen voor minder dan het normale werk ben ik bang dat ik haar kwets en de verhoudingen verstoor. En als ik op haar mopperen dat ze ook als ze ziek is moet werken zeg dat ik dit ook moeilijk vind. Maar ik heb het idee dat ze niet begrijpt wat mijn bezwaren zijn. Los van het feit dat ik mij natuurlijk zorgen maak om haar gezondheid Wie kent dit probleem en heeft een idee hoe dit subtiel op te lossen. Hoe formuleer ik mijn bezwaren zonder dat mijn hulp zich aangevallen voelt? Goede huishoudelijke hulp is schaars!!! Jolanda |
|
Nelleke |
Geplaatst: zaterdag 21 Maart 2009 12:59
Ik kan me voorstellen dat dat ingewikkeld is, het is zo moeilijk om iemand niet voor het hoofd te stoten... Het is wel zo eerlijk om het rechtstreeks met haar aan te kaarten, vooral te benadrukken hoe blij je met haar bent maar dat je nu toch ziet dat ze op dit moment de kwaliteit niet kan leveren die je van haar gewend bent. Misschien kan ze tijdelijk met een andere hh ruilen, het bemiddelingsbureau zou daarin een rol kunnen spelen. Eigenlijk kun je geen freelancer zijn als je om de financiën door moet blijven werken wanneer je ziek bent. Misschien kun je haar eens op de website van het UWV wijzen, er zijn verschillende sociale verzekeringen voor alfahulpen en particuliere huishoudelijke hulpen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk