1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ervaringen (her) indicatie voor 2009

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 23 Maart 2009 10:07
Omdat er nogal wat veranderd is op pgb gebied ben ik eingelijk heel nieuwschierig hoe jullie (her)indicatie is verlopen.
Ik denk dat bij veel pgb houders de spanning en onzekerheid er aardig in zit.
Hier en daar heb ik op het internet ook al wel positieve ervaringen gelezen. We wachten zelf vol spanning op de herindicatie van onze zoon (pdd-nos) als er nieuws is laat ik het natuurlijk ook weten. :D
Logeren met je PGB Geplaatst: vrijdag 05 Juni 2009 11:56
Ik heb dit jaar al diverse herindicaties aangevraagd voor een aantal cliënten met een een ass.
Mijn ervaring is dat wanneer je heel duidelijk omschrijft welke problemen er zijn en aan welke doelstellingen er gewerkt wordt de indicaties afgegeven worden.
Onze organisatie biedt logeeropvang. Voor ieder kind hebben wij een behandelplan en houden wij een rapportage bij.
Wij sturen deze gedeeltelijk mee met de aanvraag zodat de indicatiesteller een duidelijk beeld heeft of het kind daadwerkelijk erbij gebaat is.
Mijn tip aan jouw is dan ook; Vraag aan de organisatie of aan de begeleider om een verslag op te stellen.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je me altijd benaderen

Sabine Daniels
Logeren met je PGB
Gewoon Speciaal Geplaatst: donderdag 30 Juli 2009 11:30
Hallo,

Ook ik heb al in het nieuwe jaar verschillende aanvragen gedaan. Zoals hierboven genoemd wordt, moet je heel duidelijk omschrijven waar de problemen liggen en wat het doel is met het PGB (ZIN). Mijn ervaring is dat de PGB's allen zijn afgegeven of verlengd naar alle tevredenheid van de ouders. (en het kind)

Ook mensen die van het CIZ een formulier 'aanvraag begeleiding' krijgen, moeten een heel duidelijk verslag schrijven. Het formulier ondertekend terugzenden is echt niet voldoende. Zoals ik het zie, bekijkt het CIZ alle aanvragen blanco, zonder eerder gegeven informatie. Wees dus zo compleet mogelijk in het aanvragen en meesturen van documentatie.

groeten,

Hanna Huitink
Geplaatst: woensdag 30 September 2009 16:32
Intussen de aangekondigde telefonische herindicatie van het landelijke herindicatiecentrum 200 kilometer verderop gehad.

Zoals verwacht kreeg ik niet de indruk dat er een duidelijk beeld ontstond van wat er nodig is. Ze scheen mij niet goed te verstaan ook. Brief maar weer afwachten en dan weer een bezwaarschrift. Voordat dat afgehandeld is, is de periode waar die indicatie over gaat al ingegaan.

Dus nog maar een keer: LEVE DE BUREAUCRATIE!
(maar niet heus)
Geplaatst: dinsdag 06 Oktober 2009 11:45
Intussen 2 x door dezelfde teruggebeld dat het pgb gekort zal worden omdat er voor bepaalde activiteiten voorliggende voorzieningen elders zouden zijn.

Ze wil iedere keer weer de zaak gaan bespreken met een collega, maar we praten langs elkaar heen omdat je in dit soort complexe situaties niet telefonisch kunt indiceren. Ik heb gevraagd om de nieuwe indicatie op te sturen zodat ik bezwaar kan maken (twee jaar geleden eenzelfde zaak gewonnen) en dan krabbelen ze terug, willen liever niets opsturen en proberen er onderuit te komen door voor te stellen om het regiokantoor CIZ in te schakelen voor een huisbezoek.

Ik heb gezegd: eerst die herindicatie opsturen (dat was toch het doel van die herindicaties) en daarna zien we wel verder.

Wordt vervolgd.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.