1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Verantwoording BSR aan zorgkantoor

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: donderdag 26 Maart 2009 19:48
Wij moeten aan het zorgkantoor nota's overleggen en de geleverde zorg toelichten welke onze zoon ontvangt bij de BSR (body stress release) Die nota's zijn uiteraard geen probleem. Heeft er iemand ervaring hoe deze zorg te benoemen zodat deze onder de ondersteunende begeleiding valt. Ik vind het erg lastig om dit op papier te zetten. Hij heeft er erg veel baat bij. Zit beter in zijn vel, is rustiger en slaapt vooral veel beter, waardoor hij in het geheel beter/ makkelijker functioneerd. Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten Ilse
Gast Geplaatst: maandag 30 Maart 2009 12:52
Ik denk dat het belangrijk is om met BSR in overleg te gaan wat zij op de nota's moeten gaan zetten om deze nota bij het PGB te kunnen blijven declareren. Ik heb het idee dat het hier gaat om een soort van SI (sensorische integratie) behandeling in plaats van begeleiding. Behandeling is iets wat je in principe bij de zorgverzekering moet halen en dus ook niet kunt declareren uit AWBZ en dus uit je PGB kunt betalen. Als BSR bereid is om op de nota aanpassingen te doen zodat het lijkt op begeleiding kun je wellicht het risico lopen om het toch bij je PGB te declareren. Waarschijnlijk heb je het voorheen gedeclareerd als activerende begeleiding (kop en kont begeleiding zeg ik steeds, je start ergens en je hoopt aan het eind een doel te bereiken) maar als dat gericht is op verbetering (en dat geef je aan) is het echt behandeling en dus niet meer declareerbaar in je PGB.
Geplaatst: dinsdag 14 April 2009 22:00
hoi lieve mensen...
nota's aanpassen is niet meer en minder dan fraude plegen. Ik begrijp heel goed het standpunt en wat is er mooier dan dat een therapie zo fantastisch goed werkt... maar zuiver is het echt niet. Gewoon zelf betalen, dan slaap je vast ook een stukje fijner... je zult maar controle krijgen ;)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.