Hoe onkosten begeleider factureren?
Auteur | Bericht |
---|---|
Pascalle |
Geplaatst: woensdag 01 April 2009 09:51
Ik heb van Per Saldo begrepen dat de onkosten die de begeleider maakt bij bijv. een uitje kunt verantwoorden vanuit het PGB. Maar hoe omschijf je dit dan het beste op de factuur? |
Geplaatst: woensdag 01 April 2009 10:20
M.I. kan dit alleen als de zorgverlener deze kosten van de belasting aftrekt als verwervingskosten en in het uurloon verwerkt. En dan maar hopen, dat de belastingdienst dit accepteert. Bovendien is hiervoor ondermeer de 1.5% budget bedoeld, dat vrij besteedbaar is. |
|
Matthijs |
Geplaatst: donderdag 02 April 2009 02:03
Je hebt twee opties: 1: Je zet de onkosten apart op je factuur. Gewoon onder je urenlijst onkosten, bedrag en daaronder dan het totaalbedrag. Het is dan de zorg van de budgethouder of dit wel of niet uit het PGB betaald kan worden, maar daarin kan je wel nuttige voorlichting geven door jezelf even te verdiepen in welke kosten uit het PGB betaald mogen worden van de SVB. Deze methode gebruik ik zelf meestal omdat ik vind dat de SVB hele eerlijke richtlijnen heeft voor wat zij wel of niet uit het PGB laten vergoeden. Bonnetjes voeg ik bij de factuur (kopietje dan, origineel bewaar ik voor de belasting) en indien nodig specificeer ik de onkosten op een bijlage, waarbij ik dan ook vermeld welke onkosten uit het PGB vergoed mogen worden. Bijvoorbeeld entree zwembad: mijn entree kan uit het PGB betaald worden (zijn namelijk onkosten van de begeleiding) maar die van de entree van de cliënt niet (zijn gebruikelijke onkosten voor de cliënt zelf; wanneer hij/zij geen begeleiding had zou hij/zij deze kosten ook maken). 2: Je spreekt een all-in uurtarief af zodat je zelf zorg draagt voor de onkosten. Let er dan wel op dat je alle bonnetjes goed bewaart voor de belasting, en dat je goed bedenkt hoeveel onkosten je gemiddeld maakt zodat je goed kan vaststellen hoe hoog je all-in tarief is. Ik gebruik deze manier voor één cliënt, die daar per uur €4,50 meer voor betaalt dan mijn standaardtarief. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk