uitstel betaling/koppeling PGB's
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zaterdag 04 April 2009 13:34
In tegenstelling tot mijn gewoonte om te reageren heb ik deze keer een vraag: Bij het PGB oude regeling was het mogelijk om PGB's aan elkaar te koppelen. Dit gebeurde bij wooninitiatieven. Sinds de invoering van de nieuwe regeling heb ik hierover niets meer vernomen, noch dat de regeling nog bestaat noch dat die op dit punt is afgeschaft. Weet iemand of PGB's nog aan elkaar gekoppeld kunnen worden? Zo niet, dan kun je met verschillende PGB's in één gezin op papier schijnbaar goed uitkomen, terwijl je feitelijk een schuld aan het zorgkantoor aan het opbouwen bent. |
|
Anne |
Geplaatst: zaterdag 04 April 2009 21:45
Kun je uitleggen wat je bedoelt met PGB's aan elkaar koppelen? Ik heb zelf nu al 10 jaar een PGB, mijn zoon heeft al 5 jaar een PGB en ik ben PGB zorgverlener, maar heb hier dus nog nooit van gehoord of mee te maken gehad! |
Geplaatst: zondag 05 April 2009 11:02
De mogelijkheid bestond om voor een particulier woonproject de PGB's van de bewoners bij elkaar op te tellen, in één pot te stoppen en vervolgens te besteden. Je hoefde dan niet bij te houden welk uur voor welke bewoner besteed werd. Zorgkosten, binnen het project gemaakt, werden geaccepteerd en werden aan de groep als geheel toegeschreven en verantwoord. Ik kan mij herinneren, dat bij de aanvraag van het PGB in 1997-1998 expliciet gevraagd werd of dit de bedoeling was. |
|
Anne |
Geplaatst: zondag 05 April 2009 15:38
oke, ik snappum! Ik heb op het www voor je gezocht (zal je zelf ook al gedaan hebben denk ik) maar kan er idd niets over terugvinden hoe dat nu geregeld is. Ik denk dat je het best bij het Zorgkantoor van betreffende regio kunt navragen of hierin iets veranderd is. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk