zwate lijst va zorg verleender(ster) die niet komen voor ken
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: woensdag 08 April 2009 12:36
ik heb heel vaak mee gemaakt dat je een afspraak maakt met een zorgverleender(ster) om even te komen praten. maar dan laten ze niks horen. daarom wi ik een zwarte lijst op maken. gr.hennie :idea: :?: |
|
Geplaatst: donderdag 09 April 2009 11:08
Oei, zwartelijsten kunnen heel verkeert uitpakken. Je praat over de reputatie van mensen. Wel snap ik je frustratie en vind dat je afspraken altijd moet nakomen zeker als er iemand op je zit te wachten. Alleen sta je niet met dit probleem en het zijn niet alleen de hulpverleners die niet komen, maar ook hulpvragers geven zelfs na een intake-gesprek regelmatig geen reaktie. Het enige dat je kan doen ( denk ik ) is aangeven dat je deze manier van doen niet waarderd en het verder naast je neerleggen. Jou tijd en energie is te kostbaar. |
|
Pim |
Geplaatst: zaterdag 11 April 2009 14:32
Ten eerste is het belangrijk om goed na te gaan of u goed en duidelijk uw afspraken heeft bevestigd, duidelijk een telefoonnummer en adres heeft doorgegeven en gecontroleerd heeft of dit inderdaad is aangekomen bij de persoon in kwestie. Het is mij als zorgverlener al meerdere keren overkomen dat zorgvragers een afspraak maken, en dan geen adres of telefoonnummer doorgeven waardoor het voor mij onmogelijk word om een afspraak na te komen. Ook belangrijk is dat u contact opneemt met de persoon waarmee u een afspraak maakt om na te gaan wat de reden is van verzuim. Pas als u al deze stappen heeft gezet, en geen bevredigend antwoord heeft ontvangen, kunt u er van uit gaan dat er iets mis is gegaan. Het is zeker frustrerend als u denkt een afspraak te hebben staan en dat deze uiteindelijk niet doorgaat. Maar bedenk goed dat wat u vraagt hier (een zwarte lijst) uitermate veel obstakels kent (privacy, onterechte meldingen, ernstige obstructie van ondernemingsmogelijkheden voor hulpverleners) en dus wel heel erg goede redenen moet hebben om zo ver te gaan. Ik zelf ben zeker niet blij als iemand vanuit wat voor reden mij op deze zwarte lijst zet en dat dit zou betekenen dat ik een mogelijke klantenaanbod zou missen die hier wordt aangeboden. Ik zou daar serieus overwegen om middels een rechtzaak dat op te laten heffen. Dan moet je met zo'n zwarte lijst wel heel erg goed in uw schoenen staan om het te mogen blijven hanteren. Ondanks deze mitsen en maren, is de frustratie echter zeer begrijpelijk. Het verbaast mij des te meer dat er nog zoveel mensen moeite hebben om een goede hulpverlener te vinden in hun omgeving (waar ik heel wat klanten over heb horen klagen). |
Gast |
Geplaatst: vrijdag 24 April 2009 20:41
Dit gebeurt aan beide zijden. Ik, als zorgverlener reageer vaak op advertenties van PGB-houders. 99% wordt niet beantwoord. Ook passen PGB-houders hun advertentie niet altijd aan wanneer zij zijn voorzien van hulp. Dus reageer je als zorgverlener op advertenties van PGB-houders die al zijn voorzien. Dit kost veel tijd en energie. Er staan advertenties van PGB-houders van jaren oud. Met dezelfde hulpvraag. Dus, zwarte lijsten, nee zeker niet. het fatsoen hebben om iets van je te laten horen, zeker. Maar...dat geldt voor beide partijen. |
Geplaatst: vrijdag 08 Mei 2009 04:19
Misschien zou het helpen om goed en duidelijk te leren schrijven? Ik heb dit topic aangeklikt uit nieuwsgierigheid waar het over zou gaan, uit de titel werd me dat absoluut niet duidelijk. N.B. je mag mij ook op je zwarte lijst zetten: heb door omstandigheden een tijdje geleden ook een aantal reacties op advertentie niet kunnen beantwoorden. Daar moet wel bij worden gezegd dat de wijze waarop veel mensen zich aanbieden geen enkele informatie geeft met wat voor iemand je te maken hebt en vaak niet eens wanneer men beschikbaar is. Daar kun je bij meerdere reacties niet mee uit de voeten (en bij weinig reacties is de kans groot dat kennismaking vergeefse moeite is). |
|
Cailin |
Geplaatst: vrijdag 08 Mei 2009 14:43
Ik kan mij zeker bij onderstaande aansluiten. Een tijdje terug heb ik een advertentie geplaatst(die overigens erg duidelijk was qua tijden en dagen) voor een vervangende hulp ivm zwangerschap van mijn een van mijn hulpen. Zelf ben ik uiteraard ook gaan zoeken, maar het viel mij erg op dat de profielen niet altijd even nauwkeurig worden bijgehouden. Aanbieders die zeggen beschikbaar te zijn, die dan ineens niet beschikbaar zijn, jonge studenten zonder enige ervaring die reageren, die zelfs niet eens een relevante studierichting doen, maar denken dat zorg blijkbaar door iedereen gedaan kan worden. Ga zo maar door. Ik denk dat we met ze allen eens moeten leren verantwoording te nemen voor het geen je vraagt, en het geen je aanbied. Wees duidelijk in wat je wel en niet wilt of kunt bieden cq vragen. En nee het is niet leuk om geen reactie te krijgen, maar hey thats life, soms gebeuren die dingen gewoon. N.B. je mag mij ook op je zwarte lijst zetten: heb door omstandigheden een tijdje geleden ook een aantal reacties op advertentie niet kunnen beantwoorden. Daar moet wel bij worden gezegd dat de wijze waarop veel mensen zich aanbieden geen enkele informatie geeft met wat voor iemand je te maken hebt en vaak niet eens wanneer men beschikbaar is. Daar kun je bij meerdere reacties niet mee uit de voeten (en bij weinig reacties is de kans groot dat kennismaking vergeefse moeite is). |
Geplaatst: woensdag 13 Mei 2009 17:49
Het is wel goed als er een zwarte lijst wordt aangelegd maar wordt er dan ook gevraagd naar bewijzen?? Zo heb ik vandaag een cliënt per sms mede gedeeld dat ik niet meer zou komen daar zij niet reageren op mijn emails en smsjes en ook de telefoon niet beantwoorden. Ik had hen een contract gestuurd want na 2 keer 3 uren te hebben gewerkt moet dat wel gebeuren anders kan ik naar mijn centen fluiten. Zij waren al niet van plan om te betalen dus reageerde nergens op in de hoop dat ik gewoon nog een paar keer zou komen. Gratis hulp is nooit weg. Als ik dan na weken weg zou blijven vragen ze toch weer gewoon een nieuwe hulp via deze site weliswaar. Op deze sms werd heel typisch meteen gereageerd met dreigementen op mij op de zwarte lijst te zetten. Als dat zo is dan onderneem ik stappen want ik heb nooit eerder een klacht gekregen en doe mijn werk met liefde en plezier. Alleen dit soort van mensen verpest het voor zowel de PGB-houders als de zorgaanbieders. Bestaat daar geen zwarte lijst voor?? Moet ik deze maar aan gaan leggen want dit soort van praktijken zijn heel kwalijk. |
|
Geplaatst: donderdag 14 Mei 2009 13:47
Ik begrijp dat dit een erg vervelende situatie voor je is. Maar gelukkig komen dit soort zaken zelden voor. Liever geen zwarte lijst. Wel zijn er voor jou mogelijkheden om toch je geld op te kunnen eisen. Het zorgkantoor kan je hierover informeren en anders geeft ook een wetswinkel informatie over je mogelijkheden. Een en ander is afhankelijk van de overeenkomst die je met jou klant hebt gesloten. |
|
Cailin |
Geplaatst: vrijdag 15 Mei 2009 21:08
Contract invullen op de eerste werk dag, had waarschijnlijk een hoop ellende voorkomen. |
Geplaatst: zaterdag 16 Mei 2009 03:36
Tjonge jonge, wat een instelling. En dat durft zich dan zorgverlener te noemen. Ik zou misschien per ongeluk een visje bij je kopen op de markt. Maar wat een wantrouwen en wat straal je zelf ook nul komma nul zorg uit. Is dat de zorg anno 2009 ? Gelukkig zijn er ook goede zorgverleners m/v :-) |
|
Geplaatst: zaterdag 16 Mei 2009 12:16
Wellicht kunt U Uw profiel zorgvuldig aanpassen, zodat een zorgvrager enig idee heeft, wat hij/zij doet als hij/zij U inhuurt. Als U hulp zoekt behoeft Uw profiel eveneens aanpassing. PGB/zorg beoogt vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Dat kan alleen als zowel vragers als aanbieders van zorg van meet af aan duidelijkheid aan elkaar verschaffen op basis van feiten. Het betreft hier geen liefdewerk/oud papier! |
|
Geplaatst: zaterdag 16 Mei 2009 12:37
Mijn profiel is zo geworden als gevolg van de ervaringen met deze site het laatste jaar. Ik verwacht er geen geschikte zorgverlener mee te vinden (daarom dus geen advertentie meer) en probeer daarmee de boodschap af te geven dat reacties op mijn profiel niet op prijs worden gesteld. Wie er wel op reageert, geeft meteen duidelijk aan met wat voor 'zorgverlener' je te maken hebt. Je hebt mij niet horen zeggen dat het over liefdewerk-oudpapier gaat in de zorg of op deze site. Als zorgaanvrager heb je wel met verschillende categorieën mensen en organisaties te maken waar je een soort voorselectie in moet maken: je hebt Echte Hulp (minderheid, kom je pas na verloop van tijd achter dat het dat is door uitproberen), er is een afdeling Goede Bedoelingen (waar je lang niet altijd wat aan hebt maar daar begint het in de regel wel mee) en je hebt de groep PGB-Parasieten. Die derde groep biedt vaak op zijn best tijdelijk hulp, waarna je met onnodig extra werk blijft zitten en weer helemaal opnieuw kunt beginnen met mensen zoeken, inwerken, uitleggen wat de bedoeling is enz. Met de zeer beperkte informatie uit de reacties van mensen op deze site is het nagenoeg onmogelijk om je een beeld te vormen van wie je voor je hebt of zelfs maar wanneer iemand beschikbaar is. Dan kun je wel iedereen gaan uitnodigen voor een gesprek, maar dan eindigt het ermee dat je niemand aanneemt, of iemand die je eigenlijk niet geschikt vindt. En dan moet je als zorgaanvrager ook nog concurreren met bemiddelingsbureautjes ... |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk