verantwoording
Auteur | Bericht |
---|---|
Niesje |
Geplaatst: donderdag 16 April 2009 15:42
Ik begeleid al vanaf september een jongen van 12. Hierover heb ik een contract (van svb) afgesloten met de moeder. Het bleek dat hij pddnos heeft, de moeder wist dit niet. De begeleiding bestaat uit structureren, sociale weerbaarheid vergroten en psycho-educatie, zowel voor kind als moeder. Het zorgkantoor wil nu plotseling een kopie van iedere nota, en een uitleg van de geleverde zorg. Is dit normaal, en ben je verplicht om dit te doen? En over welke tijd mag het zorgkantoor dit met terugwerkende kracht vragen? Ik stuur elke maand een nota. De moeder raakt redelijk in paniek hierover. |
Cailin |
Geplaatst: dinsdag 21 April 2009 19:17
Het zorg kantoor mag al de administratie van een PGB houder opvragen, de bewaar termijn van contracten + aanvullingen en nota's en eventueel afschriften van de PGB rekening moeten zo ver ik weet 7 jaar bewaard worden, en zijn ook over 7 jaar door het ZK opvraagbaar. |
Kwadraat |
Geplaatst: dinsdag 21 April 2009 22:53
wanneer het activerende begeleiding betreft is het inderdaad nodig om een werkplan en evaluaties te kunnen overhandigen wanneer daarom gevraagd wordt. Dat geldt niet voor ondersteunende begeleiding. Het is zaak voor iedere hulpverlener om heel goed te weten welke eisen er bij welke indicatie gelden, zodat je ook weet of je in je recht staat en dan kan je je ding makkelijk verdedigen to van het zorgkantoor. succes, Miranda Kooijman Orthopedagoog kwadraat almere |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk