1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Taxivervoer en pgb

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 27 April 2009 16:32
Ik heb een medische indicatie voor vervoer en een pgb voor 4-dagdelen
p.w.. Binnenkort ga ik naar de dagbesteding met de taxi.
het verschil tussen wel en geen vervoer is in mijn geval, 1153 euro

zonder vervoer 9552 euro pj en met vervoer 10705 euro pj

Ik vraag me dan ook af waar ik de medische indicatie voor heb
ondanks dat ik niet alleen kan reizen.
Geplaatst: vrijdag 08 Mei 2009 04:13
Waarom vraag je dat hier - en niet aan de indicatiesteller?
Geplaatst: vrijdag 08 Mei 2009 16:29
Waar het Eigenlijk om gaat is het volgende:

iemand die niet afhankelijk is van vervoer door anderen hebben in principe
voordeel t.o.v. diegene die het wel zelfstandig kan reizen

Ik heb met het CIZ hierover contact gehad zij vertelde mij bij ZIN betalen ze rechtstreeks aan de vervoerder, ja allemaal hartstikke leuk maar bij navraag betalen ze de volle mik.

Het vervoer is al duur genoeg dit is dan ook een aanslag op het budget
en als het verder weg is + 25 km kom je nooit uit met het geld
Elly Geplaatst: maandag 11 Mei 2009 16:02
Ook bij ZIN wordt niet aan de vervoerder betaald maar aan de zorgverlener. Deze is verantwoordelijk voor het vervoer van de klanten met een vervoersindicatie en betaald aan de vervoerder. Dat is de reden waarom de meeste instellingen het vervoer van hun klanten zoveel mogelijk combineren en met busjes (laten) rijden = kostenbesparing.
Is het geen mogelijkheid ook voor u het vervoer te combineren met een of meer andere klanten. Misschien kan men vanuit de dagbesteding dit coordineren.
Geplaatst: dinsdag 12 Mei 2009 11:51
Gezien mijn medische achter grond kan het niet.
Ik heb een vorm van gegeneraliseerde epilepsie daardoor komen er tijdens het rijden van het voertuig dat alles men voorbij rijd, mij hersenen te veel prikkels krijgen daarbij komt ook nog het suizen in mijn kop en als er meerdere personen in de wagen zitten. moet ik ze allemaal een tape op de mond plakken dit zo men nooit accepteren.

Was alles maar zo makkelijk als men denkt, ach dat zal wel loslopen echter niets is minder waar. Ik kan je vertellen het is echt geen pretje om dit mee te maken en ook niet voor de omstanders.

Dit gegeven staat ook op mijn indicatie vermeld met een verklaring van de neuroloog.
Pim Geplaatst: dinsdag 12 Mei 2009 23:09
Als ik uw verhaal goed lees betekent het dat u slechts vijf en halve euro per dag krijgt voor vervoer heen en terug. Ze, het CIZ, gaan dus ervan uit dat u naar dagbesteding gaat in dezelfde woonplaats/ een beperkte afstand aflegt en met de valys/ regiohopper/ lokaal taxivervoer er wel kunt komen.

Het lijkt me evident uit uw verhaal dat dit niet het geval is. U kunt in zo'n geval een herindicatie aanvragen waarin u aangeeft dat u byzondere taxivergoeding nodig heeft.
Dit omdat duidelijk is dat het normale vervoer onvoldoende aansluit op uw zorgbehoefte. Uw begeleider die ondersteunende begeleiding geeft weet misschien u erbij te helpen, anders kan ik u aanraden contact op te nemen met MEE ( www.mee.nl ) . Deze mensen kunnen u gratis helpen bij allerlei vraagstukken waar u tegenaan loopt als u een handicap heeft of anderszins moeite heeft om uw leven geheel zelfstandig in te richten.

MEE levert namelijk naast maatschappelijk werk ook hulp bij invullen van formulieren en het doen van de juiste aanvragen voor zorg.

U kunt MEE Arnhem bereiken via telefoonnummer (088) 633 00 00 (lokaal tarief). Ze zijn gevestigd aan de Trans 6 in Arnhem.
Geplaatst: woensdag 13 Mei 2009 15:41
Ik heb mijn ambulant begeleider van Siza-Dorpgroep op de hoogte gebracht
Tevens heb ik mijn Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige ook in gelicht

Op 18-mei komen we samen dat zal wel goed komen neem ik aan.
Mijn SPVer regelt altijd alles voor mij met het CIZ.

In ieder geval heel erg bedankt voor de reactie.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.