1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

BIG registratie

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 13 Mei 2009 11:20
Hoi,

Ik zit er aan te denken om als zzp aan de slag te gaan in de zorg. Ik ben verpleegkundige en BIG geregistreerd. Er is echter vanaf 1 januari 2009 wat verandert. Je moet nu eens in de 5 jaar aantonen dat je kennis en vaardigheden nog in voldoende niveau zijn. Als je werkzaam bent via een instelling regelt dit verder je instelling waar je werkt. Nu is mijn vraag hoe andere zzp dit doen. Hoe toon je aan dat je nog voldoende kennis hebt en de vaardigheden uitvoerd?
Nelleke Geplaatst: woensdag 13 Mei 2009 12:15
De criteria zijn werkervaring óf scholing.

In de komende 5 jaar moet je 2080 uur werken om aan het werkervaringscriterium te voldoen. Over 5 jaar wordt dit bij zelfstandigen steekproefsgewijs gecontroleerd, je hebt dan een accountantverklaring nodig.

Mocht je niet aan de urennorm kunnen voldoen dan kun je je BIG-registratie behouden door bijscholing. Tegen die tijd zal er een scholingsprogramma klaar zijn.

Vraag blijft hoe te controleren is dat je 2080 uur verpleegkundig werk hebt gedaan, maar wellicht krijgen we daar later nog antwoord op. Bij de discussiegroep van V&VN zelfstandigen
(http://groups.google.com/group/venvn-zelfstandigen?hl=nl) kun je meer info lezen
Care2all Geplaatst: maandag 25 Mei 2009 14:12
Beste Silvia,

Voor bijscholingen kun je gebruik maken van het Bijscholingscentrum in Leiden. Zij verzorgen bijscholingen speciaal voor zelfstandigen in de zorg. Hun aanbod is zeer divers en de kosten zijn betaalbaar. Op hun website kun je vinden wat hun aanbod is.

Succes! Ellen

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.