intervisiegroep met collega
Auteur | Bericht |
---|---|
Roelie |
Geplaatst: dinsdag 19 Mei 2009 21:59
Hallo collega's, Ik werk nu een jaar als zelfstandig hulpverlener in een straal van ongeveer 40 kilometer vanaf Steenwijk. Het lijkt me boeiend om met collega's die ook in of nabij deze omgeving werken een soort intervisiegroepje op te richten en dan eens in de zoveel tijd met elkaar ervaringen uit te wisselen en elkaar feedback te geven etc. Wie hier ook belangstelling voor heeft kan zich bij mij melden en wellicht dat we elkaar dan kunnen gaan ondersteunen, stimuleren en motiveren. Geef even aan wat je doet en waar je vandaan komt en wie weet tot gauw! Groet Roelie Vijverberg Zorg met Zorg |
Tineke |
Geplaatst: vrijdag 22 Mei 2009 12:27
Hallo Roelie, Ik ben erg geïnteresseerd! Intervisie en de mogelijkheid om collega's te vragen om feedback mis ik als zzp-er in de zorg. Ik hoop dat vele collega's zullen reageren. met vr. gr. Tineke |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 23 Mei 2009 14:04
Het is inderdaad een goed idee om dat te doen netwerkavonden en intervisiemeetings zijn sowieso iets wat ik ook wel mis. Helaas is het niet zo dat ik in de buurt van Steenwijk woon. Maar als mensen in de Gouda, Zoetermeer, Rotterdam, Den Haag of omstreken interesse hebben, dan hou ik me zeker aanbevolen. |
Alida |
Geplaatst: vrijdag 29 Mei 2009 19:01
Klinkt goed, Roelie. Lijkt me een goed idee. Ik kom uit Midden-Drenthe, geef een aantal kinderen ondersteunende begeleiding via PGB, ben daarnaast orthopedagoog. |
Gemma |
Geplaatst: maandag 01 Juni 2009 12:44
Ik vind het ook een erg goed idee. Ik werk in omgeving Zwolle, als HBO Pedagoog, hoofdzakelijk Ondersteuninging vanuit het PGB. |
Gerrit |
Geplaatst: zondag 14 Juni 2009 23:16
hallo roelie, ik ben blij met je oproep. een jaar geleden heb ik ook een oproep gedaan maar daar kwam weinig respons op. ik werk in een ruime cirkel rond assen dus wat mij betreft moet het mogelijk zijn om wat op te zetten. ik ben graag bereid om een en ander te (helpen) organiseren. hoor van je. groet gerrit |
Ellen |
Geplaatst: dinsdag 14 Juli 2009 12:40
Beste Aika, Ik las je berichtje op het forum. Ik woon zelf in Leiden en weet daar van het initiatief van Bijscholingscentrum. Zij organiseren intervisie onder begeleiding van een professional. Wellicht handig om een kijkje op hun website. groeten Ellen |
Alida |
Geplaatst: zondag 26 Juli 2009 21:03
Ellen, ik denk dat je wilt reageren op Most Care (de naam van de schrijver van het bericht staat linksboven het bericht) |
Alida |
Geplaatst: dinsdag 28 Juli 2009 10:27
Ik lees hier over intervisie onder begeleiding van een professional. Ik ben zelf orthopedagoog en overweeg dit ook aan te gaan bieden als daarvoor interesse is. Gaat voor mij dan om de regio Drenthe/Groningen/Overijssel/Friesland. Ik ben heel benieuwd of hiervoor ook weer interesse is, ik hoor dat dan graag. |
Pauline |
Geplaatst: woensdag 29 Juli 2009 21:26
Goed idee! Dat zal zeker iets zijn wat ik ga missen in het zelfstandig werken. Ik houd mij dus aanbevolen voor het opzetten van een groep in de regio Utrecht/hilversum. En iets anders.... Mostcare: ik las je reacties op wat berichten hier van mensen en haalde daar wat handige tips uit. Bedankt daarvoor. Ook geef een reactie "je moet niet alleen via deze site werven" weet je ook nog andere sites? Of doel je verder op de gangbare manieren van werven (folder, website, krant e.d.) En, ik las dat je iemands profiel had bekeken en daar gaf je helder commentaar op. Ik ben net startende in dit gebeuren, heb vandaag mijn bericht geschreven en geplaatst.. Zou je er eens naar willen kijken en eventueel wat tips kunnen doen? Groeten, Pauline |
Gerrit |
Geplaatst: donderdag 06 Augustus 2009 13:45
hoi roelie en andere belangstellenden, wordt het niet eens tijd om spijkers met koppen te slaan. jouw vraag stamt al van het voorjaar. ik stel voor om een datum te prikken en tijd om ,vrijblijvend, de eerste x bij elkaar te komen en dan te bekijken hoe en wat.! handig als 1 persoon dit in eerste instantie coordineert. ik wil dit wel doen. mijn mailadres is: [email protected] meer info mij betreffende via www.dolstra.info |
Maaike |
Geplaatst: dinsdag 11 Augustus 2009 14:40
Hoi Pauline, Ik kom ook uit de regio Utrecht en wil ook een intervisiegroep. Misschien kunnen we met zijn tweeen iets opstarten? Gr. Maaike |
Christa |
Geplaatst: woensdag 12 Augustus 2009 14:09
Ik woon in Groningen en zou het erg leuk vinden om contact te krijgen met andere pgb-begeleiders. Zelf doe ik dit werk sinds korte tijd en ken niemand anders die dit werk ook doet. Hoor graag van jullie, Groetjes, Christa |
Taco |
Geplaatst: donderdag 20 Augustus 2009 13:29
Om niet nog een extra intervisietopic te openen, wil ik graag gebruik maken van deze topic om te melden dat onze, reeds bestaande intervisiegroep met deelnemers uit noordholland (binnen +/- 30 km van Alkmaar), uitgebreid mag worden met 2 of drie nieuwe deelnemers. Mocht je dit wat lijken, mail dan naar [email protected] (dit is mijn bedrijfs email) voor aanmelding. Groet, Taco |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 21 Augustus 2009 12:44
PaulineKlok schreef op 29 juli: Mostcare: ik las je reacties op wat berichten hier van mensen en haalde daar wat handige tips uit. Bedankt daarvoor. Ook geef een reactie "je moet niet alleen via deze site werven" weet je ook nog andere sites? Of doel je verder op de gangbare manieren van werven (folder, website, krant e.d.) En, ik las dat je iemands profiel had bekeken en daar gaf je helder commentaar op. Ik ben net startende in dit gebeuren, heb vandaag mijn bericht geschreven en geplaatst.. Zou je er eens naar willen kijken en eventueel wat tips kunnen doen? Beste Pauline, Vanwege dat ik je berichtje pas vandaag opmerkte een wat late reactie. Zou je met mij contact op willen nemen via e-mail om dit te bespreken? [email protected] met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: zaterdag 22 Augustus 2009 04:14
Het is maar een idee hoor: waarom niet een hyves met dit onderwerp plaatsen? Daar zitten tienduizenden mensen uit de zorg op en gelijkgestemden bereik je daardoor veel sneller dan op dit kleine forumpje. Maar dan moeten ze wel weten dat dit initiatief bestaat. Van daaruit kun je dan regionaal wat afspreken en tegelijk landelijk zaken op die hyves bespreken en nieuwe contacten en/of ideeën opdoen. |
|
Marijke |
Geplaatst: zondag 23 Augustus 2009 22:05
Hoi allemaal, Ik heb alle reacties gelezen op de oproep om een intervisiegroepje te beginnen. Ik woon in Amsterdam en werk al jaren als PGB begeleidster en daarnaast als individueel begeleidster via ander organisaties. Naast dat ik dit erg leuk werk vind en met veel voldoening doe, mis ik de feedback en het contact met beroepsgenoten. Dus ook ik lift graag mee met alle reacties en vraag mensen die in en om Amsterdam wonen contact met mij op te nemen als ze mee willen werken in het opstarten van een intervisiegroep. Groeten, Mijke [email protected] |
Marijke |
Geplaatst: zondag 23 Augustus 2009 22:07
Ja, hyves is natuurlijk een prima medium daarvoor maar ik heb niet zoveel zin om me daabij aan te melden. Ik vind de privacy zo in het geding komen bij Hyves. Dat is natuurlijk ook de grote kracht van dit forum maar voor mij ook de valkuil of zie ik dit te somber? Groeten Mijke |
Pim |
Geplaatst: maandag 24 Augustus 2009 08:51
Adri (Uitje) Persoonlijk zie ik hyves meer als een prive hobby achtig gebeuren, en bepaald niet als een professionele netwerk mogelijkheid. Ik zou dan eerder kiezen voor LinkedIn, een website die zich uitsluitend richt op professionals (mijn eigen profiel daar: http://www.linkedin.com/in/pimvandermost ) Er zijn op dit moment zoveel mogelijkheden, waar je gebruik van zou kunnen maken. Mijke (Marijke) Hoe moet ik dat zien bij jou, als hulpverlener/ onderneemster die haar eigen privacy wil waarborgen? Je wilt toch juist gevonden worden door klanten? Dan lijkt het me toch handig als je op veel plaatsen je naam, adres en andere contact gegevens achterlaat? |
Taco |
Geplaatst: maandag 24 Augustus 2009 09:23
Hyves, ooit, in vervlogen tijden zat ik er ook nog. Maar zowel klanten als privepersonen in je Hyves, dat wordt toch een beetje een rommeltje ;) |
Geplaatst: maandag 24 Augustus 2009 11:49
Ik ben zeker geen fan van hyves (want geen netwerker) maar de argumenten die er tot nu toe tegenin worden gebracht gelden net zo goed voor dit forum (privacy, klanten en zorgaanbieders door elkaar). Dacht dat je de hyve zo kon maken dat mensen zich eerst moeten aanmelden als lid van die hyve voordat ze bepaalde informatie te lezen krijgen. Dan heb je toch je privacy en kun je klanten buiten de deur houden. :) |
|
Karin |
Geplaatst: vrijdag 26 Maart 2010 15:48
Hallo Aika, Ik heb wel belangstelling als het in Friesland is. Ik ben werkzaam als (master) pedagoog in Friesland/ kop van Noord Holland. Wanneer er daar in Noord Holland mensen zijn die intervisie willen regelen dan h hoor ik dat ook graag. |
Alida |
Geplaatst: donderdag 27 Mei 2010 13:40
Onze groep zit niet in Friesland, denk ook dat dat te ver wordt voor sommigen van ons. Succes met verder zoeken. |
Geplaatst: donderdag 27 Mei 2010 13:56
hallo Maaike, Ik werk ook als zzp er , woon in Wijk bij Duurstede en heb ook behoefte aan intervisie dus mij heb je ook al voor je groepje rond Utrecht. Wil je me laten weten of dit verder vervolg krijgt. groet, Louise kr |
|
Marita |
Geplaatst: donderdag 27 Mei 2010 18:03
hallo Roelie, ik wil graag meedoen. Ik woon ongeveer 15 km. van Steenwijk. neem je dan contact met me op, want ik ben startende ZZP-er en weet nog niet hoe dit dan verder gaat. Groeten Marita Logtenberg |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk