1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Bruto uurbedrag voor begeleiding

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 01 Juni 2009 13:18
een zoon van een vriendin met PDD NOS en ADHD krijgt begeleiding via PGB.
Wat is een reeel brutobedrag dat ze zou moeten betalen hiervoor?
Er wordt 50 euro gevraagd. Maar zodoende is ze zo door haar PGB heen.
Wie kan goede raad geven?
Matthijs Geplaatst: maandag 01 Juni 2009 15:57
50 Euro per uur is een tarief dat door veel bedrijven die bemiddelen in zorg wordt gevraagd. Zelf ben ik gestopt met voor dergelijke bedrijven te werken onder meer omdat ik het niet terecht vond dat men zo'n hoog bedrag per uur moest betalen. Als freelancer vraag ik normaalgesproken € 27,50 per uur (dit kan in sommige gevallen afwijken). Mijn tip is om via deze website een freelancer te vinden die de zorg voor langere tijd wil overnemen als dit in het belang van de continuïteit van de zorg is.
Pim Geplaatst: maandag 01 Juni 2009 18:51
Een reel bedrag voor ondersteunende begeleiding direct betaald aan de zorgverlener ligt tussen de 27,50 en 40 euro per uur, mogelijk wel lager afhankelijk of er nog aanvullende kosten in rekening worden gebracht (bv. reiskostenvergoeding). Het bedrag is mede afhankelijk van de ervaring en opleidingsniveau van de zorgvrager, maar zeker zou ik ook meenemen als er langere tijd achter elkaar per werkmoment word gewerkt (meerdere uren) dat een lagere vergoeding redelijk zou zijn.
De begeleiders lopen veel risico, moeten best prijzige verzekeringen hebben en mochten zij personeel willen aannemen, die zal ook conform CAO betaald moeten worden. Daardoor zijn deze bedragen een goede indicatie.

Voor activerende begeleiding wordt vaak meer gevraagd.

Er zijn ook studenten die werken voor lagere bedragen maar met welke niet met alle risico's rekening houden en ook lang niet altijd de kennis en kunde in huis hebben om voldoende in te spelen op de situatie. En er zijn bureau's die (veel) meer vragen wat afhankelijk van de service misschien te rechtvaardigen valt.
Inge Geplaatst: dinsdag 09 Juni 2009 11:29
Hoi,

Ik vid 50 euro wel een erg hoog bedrag.
Ik ben zelf freelancer en ik vraag gemiddeld 25 euro per uur (ligt een beetje aan wat voor werkzaamheden het zijn).
Daarmee zit ik wat aan de lage kant het gemiddelde bedrag wat gevraagd word ligt volgens mij vanaf 25 tot ongeveer 35-40 euro.

m.v.g

Inge Gorter
Gast Geplaatst: maandag 22 Juni 2009 17:58
Beste Inge,

dit betekent dat je netto ongeveer 12 euro per uur verdient (na aftrek van belastingen, bedrijfsverzekering, overige bedrijfskosten).
Als je fulltime werkt, en daarnaast nog 15 uur per week rekent voor administratie, telefoontjes en reistijd, kom je uit op een netto maand-inkomen van ongeveer 2000,- (zonder pensioen, WW-opbouw en arbeidsongeschiktheidsverzekering).
Dan werk je dus 55u per week voor een beneden-modaal inkomen met ondernemersrisico.

Voor mijn gevoel klopt er iets niet aan je tarief.

Ik kijk uit naar je reactie.

Met vriendelijke groet,
Herma Swijtink

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.