1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

bruto uurloon?????

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 23 Juni 2009 14:39
Hallo,

Wat voor uurloon zou ik moeten vragen als ik een meisje van +/- 7 jaar begeleid op school? Ik ben een gediplomeerd onderwijsassistent!

groetjes
Pim Geplaatst: dinsdag 23 Juni 2009 20:58
Als je een uurloon krijgt en je dus in loondienst bent kun je de betreffende CAO erbij pakken en dat als leidraad nemen. (volgens mij CAO primair onderwijs, hoofdstuk 6, http://www.avs.nl/werkgeverszaken/personeelsbeleid/caopo/Documents/CAO%20PO%202009.pdf ).
Voordelen: je krijgt doorbetaald als je ziek bent en als je vakantie neemt, je krijgt eventuele opleidingen in overleg betaald, je bent verzekerd en bouwt pensioen op.

Ben je van plan als ondernemer betaald te krijgen, neem dan het CAO loon, tel er ongeveer 12 tot 15 euro bij op en reken dat als tarief. Bedenk wel dat als je een ondernemer bent je voor de belastingdienst minstens drie klanten moet hebben of verwachten te krijgen, je zelf je verzekeringen moet regelen, niet doorbetaald krijgt bij ziekte en vakantie, en ook moet zorgen voor facturen maandelijks naar je klanten toe. Het geeft je meer vrijheid, meer mogelijkheden maar wel met (veel) meer risico.

met vriendelijke groet,
Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.